Alekszandr Dobrisevszkij ezredes elmondta: az éjszakai gyakorlórepülést végző géppel közép-európai idő szerint röviddel este 10 óra előtt szakadt meg az összeköttetés.
A bombázó roncsaira és a négy pilóta holttestére mintegy nem egészen két óra múlva találtak rá a Novgorodi megye Szalci repülőterétől mintegy 10 kilométerre. A gépen nem volt fegyverzet.
A légi mentők illetékese szerint a balesetet minden valószínűség szerint a pilóta hibája okozta, de végleges következtetést csak az után lehet levonni, ha megtalálták a gép feketedobozát.
A Tu-22 volt az első szuperszonikus bombázógép, amelyet a Szovjetunióban 1962-ben állítottak hadrendbe. 1974-ben döntöttek a korszerűsítéséről, a Tu-22M3 először 1977-ben szállt fel. 1992 után a légierő és a haditengerészet kötelékében 235 Tu-22M2 és Tu-22M3 maradt hadrendben.