Jól halad a második a Szent Gotthárd-alagút építése

Vágólapra másolva!
Áttörték az egymástól elválasztó sziklafalat szerdán a Szent Gotthárd-hágó alatt épülő újabb alagút mélyépítő munkásai. Az olasz és svájci oldalról haladó fúrópajzsok, minimális, függőlegesen 2, vízszintesen pedig 5 centiméteres eltéréssel értek össze.
Vágólapra másolva!

A fúrófejek a Svájc déli részén lévő Faido település alatt ütöttek rést, és így az északról és délről haladó bányászok és mérnökök üdvözölhették egymást. Néhányan átmásztak a kis résen a másik csapat "térfelére". Nemzeti és helyi zászlókat lengettek. Több mint ezer ember vett részt a történelmi résütésen.

A svájci Alpokban épülő alagút 57 kilométer hosszú lesz, és így ez lesz a világ leghosszabb alagútja. Svájcot köti össze majd Olaszországgal. A Zürich és Milánó között közlekedő vonatok menetideje egy órával rövidebb lesz a most meglévő, 15 kilométer hosszú alagúton átrobogó szerelvényekénél.

A két oldalról fúrt lyukak szinte teljesen fedik egymást, mindössze függőlegesen 2, vízszintesen pedig 5 centiméter az eltérés közöttük - közölte az Alp Transit, az alagutat építő cég.

Az új alagútrendszer, azaz a főalagút és a hozzátartozó leendő létesítmények, például a mellékalagutak, állomáshelyek és a hozzájuk vezető aknák teljes hosszának mintegy kétharmadát kifúrták már. A szerdán ütött rés az alagút déli nyúlványát köti össze egy észak felé tartó közbeeső szakasszal. A fúrási munkák mostantól észak felé fognak tartani.

A svájci hatóságok a múlt hónapban adtak engedélyt arra, hogy a világ legnagyobb liftszerkezetét építsék meg, amely az utasokat a 800 méteres mélységbe, illetve onnan szállítja fel.

A második Szent Gotthárd-alagútat a tervek szerint 2016-ra építik meg.