Merő kitaláció volt Vlagyimir Putyin orosz elnök válásának és tervezett esküvőjének híre - az erről elsőként beszámoló orosz lap egyik munkatársa szerint. Az újságíró azt állítja, sok üres oldalt töltöttek meg kollégái álhírekkel a lapnál, a Putyin-esküvőről szóló is ilyen volt. A munkatársak még rá is tettek egy lapáttal: a főszerkesztőt kereső médiának azt mondták, főnöküket elvitte az FSZB.

Putyin válásának hírét a Moszkovszkij Korreszpongyent című bulvárlap újságírói a saját ujjukból szopták - ismerte be a Litprom nevű honlapon Lev Rizskov, az újság munkatársa. Rizskov szerint az alig fél éve megjelenő lap 24 oldalát nehéz volt megtölteni, és mindig maradtak üres hasábok, amelyeket úgy töltöttek meg, ahogy tudtak. A Putyin válásáról megjelent hír előestéjén is volt egy ilyen lyuk, de a popsztárok ezúttal nem jöthettek számításba töltelékként, mivel az űr az első oldalon tátongott. Estére az érintett újságírók a "stressz enyhítése" folytán már jó hangulatban végül kitalálták a szenzációt.

Másnapra a szerkesztőségben teljes eufória uralkodott, mert a fiatal újság híres lett. Az újságírók követelték a maguk kitalálta menyasszonytól - Alina Kabajeva volt tornásztól, parlamenti képviselőtől -, hogy erősítse meg vagy cáfolja a hírt. Az esküvőrendező szolgálat idézett vezetője a kéretlen reklám miatt dühöngött. Másnap néhány nagydarab fiatalember elvitte a főszerkesztőt. "Talán a titkosszolgálathoz, de alighanem inkább csak a lap tulajdonosához" - írta Rizskov.

Mikor a főnök visszaért, jelentették neki, hogy a liberális sajtó már érdeklődött iránta, s mindenkinek azt mondták, hogy elvitte a Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB). Ettől kezdve csak ritkán jelent meg, és a kollégák mindenkinek azt mondták, hogy az FSZB hallgatja ki. Ami azt illeti, eléggé lelkesen, csillogó szemmel ment a "kihallgatásokra", és rendszerint követte néhány italozó kolléga hasonlóan csillogó szemmel, arcán győzelmi mámorral. Pénteken megjelent a szerkesztőségben a japán televízió, de a főszerkesztő bezárkózott a szobájába, és az az idős kolléga beszélt a sajtószabadságról, meg hasonlókról, akinek a neve szerepelt az írás alatt. Délután megjelent a lap tulajdonosa - írta Rizskov. Ezt követően az újság megjelenését átmenetileg beszüntették, a főszerkesztő felmentését kérte.

Az Izvesztyija című lapnak Rizskov elmondta: teljesen apolitikus ember, irodalommal foglalkozik, de úgy vélte, ahol ilyen pofátlanul hazudnak, ott nem szabad hallgatnia. A szerkesztőségben ököllel mentek neki, majd igazoló jelentés írására kényszerítették, s mindez egy kanadai tévé forgatócsoportjának jelenlétében zajlott le.