Újraindult a személyforgalom a Csalagútban

Vágólapra másolva!
A csütörtöki tűzvész után szombaton újra megindult a vasúti személyforgalom a Franciaországot Angliával összekötő Csatorna-alagúton. Egyelőre csak a tűz által nem érintett alagútágat használják váltakozó irányban, így a szokásosnál jelentősen kevesebb vonat közlekedik. A pusztító tűz okozta károk teljes helyreállítása hetekig is eltarthat.
Vágólapra másolva!

Korlátozott üzemmódban újraindult a vasúti személyforgalom szombaton reggel a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő Csatorna-alagútban, másfél nappal azután, hogy az alagút Franciaország felé vezető ágában tűz pusztított.

Az alagútrendszer vasúti forgalmát végző Eurostar társaság közölte, hogy az újraindított szerelvények egyelőre csak a tűz által nem érintett déli ágat használhatják váltakozó irányban. A társaság így szombaton csak 12 személyszállító vonatot indít Londonból Párizsba, illetve ugyanennyit az ellenkező irányba, ami a szokásos forgalom 60 Százaléka. Az elindított szerelvények menetideje a szokásosnál mintegy 20 perccel hosszabbra nyúlik - tették hozzá.

Hat-hat szerelvényt elindítanak a London és Brüsszel közötti útvonalon is. "A vonatforgalom ugyanebben a ritmusban zajlik majd vasárnap is" - közölte az SNCF francia állami vasúttársaság.

Az alagútrendszert üzemeltető Eurotunnel társaság egyelőre nem jelölt meg dátumot a tűz által sújtott, északi ág újbóli használatba vételére vonatkozóan, csak annyit közölt, hogy a keletkezett, jelentős károk helyreállítása "több hétig" is eltarthat.

A teherszállítás már szombatra virradóra újraindult, s az Eurotunnel elnök-vezérigazgatója, Jacques Gounon közölte: vasárnap részlegesen üzembe helyezik az autókat szállító szerelvényeket is, igaz, ezek alapvetően csak egy irányban, Franciaországból Angliába szállítanak majd járműveket.

A Csatorna-alagút Franciaország felé vezető ágában csütörtök délután ütött ki tűz, pénteki brit sajtóértesülések szerint egy tehervonaton szállított kamion gyulladt ki menet közben. A szerelvényről 32 embert kellett kimenekíteni, többségükben teherautósofőröket. A lángokat a tűzoltóknak csak több mint 16 órányi küzdelemmel, péntek délelőttre sikerült eloltaniuk.

A baleset miatt a közlekedés éppen a hétvégi csúcsforgalom idején állt le a Csatorna-alagútban, így több tízezer utas rekedt mindkét oldalon. A szombaton elsők között elindított szerelvények mindazonáltal a szokásosnál jóval kevesebb utassal indultak el - jelentette a francia hírügynökség Londonból.

A délkelet-angliai Folkestone és a franciaországi Calais között kiépített alagútrendszer két fő vasúti alagútból és egy harmadik, karbantartási és menekülő útvonalként szolgáló szűkebb alagútból áll. Az 50 kilométeres hálózatból 39 kilométernyi halad a tengerfenék alatt; ez a világ leghosszabb tengeralatti vasúti alagútja.