Beszélő reklámmal jelentkezett két indiai napilap, a The Hindu és a Times of India a múlt héten. Az újítással a Volkswagen autók reklámjához illesztve találkoztak az olvasók: az összehajtott újságokat szétnyitva az egész oldalas autóreklám beszélni kezdett. A lapokhoz ugyanis egy miniatűr, fényre érzékeny mikrofont ragasztottak, amely - kissé nehezen érthetően ugyan - a német autókról kezdett beszélni.
A reklámok országszerte felfordulást okoztak - számol be róla a Guardian. Delhiben a rendőrség rengeteg hívást kapott a megdöbbent, vagy éppen halálra rémült olvasóktól. Mumbaiban egy gyanakvó olvasó a terrorelhárítókat riasztotta, mondván, az egyik szemeteskukából furcsa zajokat hall.
Egy Delhi és Mangalúr közötti repülőjárat indulását el kellett halasztani, miután az utasok a beszélő reklámokra kezdtek panaszkodni. A Guardian szerint az Air India eltávolította a fedélzetről az újságokat, és fontolgatja, hogy a jövőben betiltja a hasonló reklámokkal ellátott lapokat a járatain.
A Times of India egyik olvasója így panaszkodott: "Legalább tizenöt percig tartott, mire rájöttem, hogyan lehet elhallgattatni ezt a vacakot. Igazán mellékelhettek volna egy használati utasítást." A Guradian szerint ugyanakkor a reklámokról sdokaknak kifejezetten jó a véleménye, és az indiai hivatalokban, irodákban, a Facebookon és a Twitteren is sokan beszélgettek a reklámokkal kapcsolatos élményeikről.
Ezen a linken megnézheti, hogyan működik a beszélő újságreklám.