Murdoch fizetett hirdetésekben kér bocsánatot a lehallgatások miatt

2011.07.16. 15:06

Személyes aláírásával jegyzett fizetett hirdetésekben kért bocsánatot a lehallgatási botrány miatt Rupert Murdoch sajtómágnás. Brit sajtóértesülések szerint lehetséges, hogy a News International médiabirodalom vezérigazgatójának lemondása után távoznia kell a cég elnökének, Murdoch fiának is.

Fizetett hirdetésekben kért bocsánatot a szombati országos brit lapokban a News of the World című azóta megszűnt bulvárlap súlyos mobiltelefon-lehallgatási botrányáért Rupert Murdoch ausztrál-amerikai sajtómágnás.

A News Corporation globális sajtó- és médiakonglomerátum első emberének aláírásával jegyzett - a konkurens újságokban is közzétett - hirdetések élén hatalmas betűkkel szedve az áll, hogy "Elnézést kérünk". A közlemény szerint a News of the World feladata volt mások elszámoltatása, de amikor saját magával szemben kellett volna ugyanígy eljárnia, csődöt mondott.

Murdoch súlyos vétségnek minősíti a történteket, amelyekért elnézést kér, és a cégcsoport mélységes sajnálkozásának ad hangot az érintett személyeknek okozott fájdalomért, valamint azért is, hogy a vállalat nem kezdett hozzá hamarabb a dolgok rendbetételéhez. Murdoch - részletek nélkül - további konkrét lépéseket helyez kilátásba a következő napokban.

Forrás: MTI/EPA/Andy Rain

Eddig távozott a Murdoch-cégcsoport brit érdekeltsége, a News International vezérigazgatói tisztségéből Rebekah Brooks, az utóbbi évtizedek legsúlyosabb nagy-britanniai sajtóbotrányának középpontjába került News of the World egykori főszerkesztője. Szombati brit sajtótalálgatások szerint lehetséges, hogy a következő vezéráldozat Rupert Murdoch fia, James lesz, aki jelenleg a News International elnöke.

A The Daily Telegraph című brit napilap által szombaton idézett források szerint Rupert Murdoch lánya, Elizabeth a történtek után esélyes lehet arra, hogy elfoglalja James Murdoch helyét a News International elnöki posztján. A lap úgy tudja, a News Corporation részvényesei is jelezték, hogy ha James Murdochra is rávetül a botrány árnyéka, akkor esetleg megpróbálkoznak a cégelnök eltávolításával. A lap forrásai szerint Elizabeth Murdoch személyes ellenszenve volt a fő oka Rebekah Brooks távozásának is.

A családon belüli viszályra utal a nagy-britanniai Murdoch-újságcsoport legtekintélyesebb lapjában, a The Timesban megjelent vezércikk is, amely olyan súlyos bírálatokat fogalmaz meg az újság tulajdonosai, vagyis az idősebbik és főleg az ifjabbik Murdoch ellen, hogy a The Daily Telegraph által idézett bennfentesek szerint az írást csak Rupert Murdoch személyesen hagyhatta jóvá.

A News International tulajdona volt a News of the World - a világ legolvasottabb angol nyelvű vasárnapi tömeglapja - is. A lapról a múlt héten kiderült, hogy annak idején feltörte és exkluzív információk reményében lehallgatta a 2002-ben elrabolt és brutálisan meggyilkolt 13 éves Milly Dowler mobiltelefonjának üzenetrögzítőjét, miközben az akkor már halott kislányt a rendőrség még nagy erőkkel kereste. Az eset idején Brooks volt a News of the World főszerkesztője.

A rivális brit lapok által feltárt ügy azóta az utóbbi évtizedek legsúlyosabb nagy-britanniai sajtóbotrányává fajult, amelynek következtében több politikai és rendőrségi vizsgálat is indult, és amely alapjaiban rengette meg Rupert Murdoch sajtómágnás globális újság- és médiabirodalmát. A News International a múlt héten azonnali hatállyal felszámolta a 168 éve alapított vasárnapi bulvárlapot.

A legutóbbi hírek szerint az amerikai hatóságok szintén vizsgálják, hogy a 2001. szeptember 11-i terrormerényletek kapcsán is történtek-e lehallgatások a News Corporation amerikai médiumai részéről.

KAPCSOLÓDÓ CIKK