Korábbi igazgatója, Dan Cooper szerint a brit lehallgatási botrányban érintett Rupert Murdoch médiacégének tulajdonában lévő Fox News hírcsatornánál is működött egy részleg, amely többek között telefonok lehallgatásával foglalkozott. A csatorna tagadja a vádakat, szerintük az ezt hangoztató Cooper 15 éve terjeszti ezt a hazugságot.

Külön osztály működött a brit lehallgatási botrányban érintett Rupert Murdoch tulajdonában lévő amerikai Fox News hírtelevíziónál, amely a csatorna ellenségeivel szemben folytatott egyfajta elhárítási tevékenységet - írja a brit Telegraph a csatorna alapító igazgatójára, Dan Cooperre hivatkozva. Cooper azt állítja feltehetően őt, vagy az őt interjúvoló újságírót is lehallgatták, még 1997-ben, amikor a cég akkori elnökéről nyilaktozott.

Cooper először 2005-ben írt arról honlapján, hogy a csatornának volt egy központja, amelyről mindenki azt gondolta, hogy kutatási részleg, de emellett elhárítással és illegális ügyekkel is foglalkoztak, mint például telefonok lehallgatása. Cooper szerint ő is részt vett a különleges osztály létrehozásában, ahol 15 ember dolgozott egy biztonsági őr által védett irodában, és az ott dolgozók nem álltak szóba senkivel.

A Fox News egy másik korábbi vezetője szerint ezen kívül belső felderítés is működött a csatornánál, amelynek tagjai saját munkatársaik után szaglásztak, többek között elolvasták emailjeiket, és "éreztették velük, hogy figyelik őket". A név nélkül nyilatkozó korábbi vezető munkatárs szerint sokan félnek is a csatornánál, hogy ha kiderül, hogy kiszivárogtattak információkat, akkor elveszthetik munkájukat, sőt akár életüket is - írja a brit Telegraph.

A csatorna határozottan tagadta a fenti állítások valóságtartalmát. Szerintük a hat héttel a csatorna 1996-os indulása után elbocsátott Cooper "15 éve házal ezekkel a hazugságokkal".

A Rupert Murdoch médiacézár nemzetközi vállalkozásának tulajdonában lévő brit News of the World bulvárlapnál kirobbant lehallgatási botrány a sajtóbirodalom más részein is érezteti hatását. Az FBI például nyomozást indított miután a múlt héten felmerült, hogy a médiabirodalomhoz tartozó újságírók állítólag le akartak fizetni egy New York-i rendőrtisztet, hogy megszerezzék a terrortámadások áldozatainak telefonszámait, illetve a támadások előtt lezajlott beszélgetéseik adatait.

Az azóta megszüntetett News of the World munkatársai magánnyomozók segítségével feltörték sok ember telefonját, és hozzáfértek a hangpostafiókjukban lévő üzenetekhez. Az áldozatok között voltak a királyi család tagjai és más hírességek, de feltörték egy meggyilkolt lány postafiókját is. (A brit legfelsőbb vezetésig érő botrány részleteiről ebben a cikkünkben olvashat.)

Az ügyben kedden nyilvános meghallgatáson faggatták a brit képviselők Rupert Murdochot és fiát az ügyről,  majd szerdán David Cameron brit miniszterelnököt is kikérdezték az alsóházban.