Végleg leállították a kutatást a Costa Concordia vízzel elöntött részeiben

Vágólapra másolva!
A búvárok veszélyben lennének, ezért a Costa Concordia vízzel elöntött részeiben már nem keresik az áldozatokat.
Vágólapra másolva!

Biztonsági okok miatt végleg leállították kutatást a hajótörést szenvedett olasz óceánjáró vízzel elöntött részeiben - közölte az olasz polgári védelem és tűzoltóság. A polgári védelem tájékoztatta erről az érintett országok nagykövetségeit és az esetleges áldozatok családjait. Mivel a hajótest deformálódott, attól tartanak, hogy vészhelyzet esetén a búvárok nem tudnának kijutni a helyenként húsz méteres mélységből.

A búvároknak nincs könnyű dolguk a hajó vízzel borított részeiben, a szűk folyosókat ugyanis helyenként elzárják a feltorlódott bútorok, és a zavaros víz is veszélyes rájuk. Legfeljebb ötven percig tartózkodhatnak a víz alatt, ennyi idő alatt azonban nem tudnak eljutni a hajó belső részeibe.

Az eltűntek keresése kizárólag a hajónak a vízből kiemelkedő részén folytatódik - mondta Luca Capri tűzoltósági szóvivő. Úgy fogalmazott, hogy most már helyesebb áldozatokról, és nem eltűntekről beszélni. Eddig tizenhét ember holttestét találták meg, tizenhatot tudtak közülük azonosítani, és további tizenötöt keresnek még a hajótestben.

A Costa Concordia január 13-án futott zátonyra Toscana partjaitól mintegy 30 méterre. A hajó biztonsági műszereiben nem volt hiba. A legénység kéthetente biztonsági gyakorlatozáson vett részt - közölte Pierluigi Foschi, a Costa Crociere elnöke kedden szenátusi meghallgatásán. Elismerte azonban, hogy túl sok idő telt el a zátonyra futás és az evakuálás elrendelése között, és a tragédia óráiban a hajótársaság nem kapott pontos információkat a kapitánytól. Hozzátette, hogy a hajót a társaság leírtnak tekinti, és soha többé nem fut ki a tengerre.

Foschi bejelentette, hogy szerdán elkezdik az üzemanyagtartályok kiürítését. E nélkül a hajót nem tudnák biztonságban megmozdítani. A hajótársaság megkezdte a Costa Concordiáról tengerbe került hulladék, bútorok és felszerelés összegyűjtését is.

A hajótársaság felelőségének kivizsgálását sürgették túlélőket képviselő olasz ügyvédek a grossetói ügyészséghez beadott keresetükben. A bíróság február 6-án dönt arról, hogy a hajó kapitánya, Francesco Schettino házi őrizetben marad-e. A hajó fekete dobozának információit a március 3-ra kitűzött bizonyítási eljáráson ismertetik.