A Facebook-oldala szerint a Spanyolországban kisiklott vonat egyik vezetője tavaly azzal kérkedett, hogy milyen gyorsan megy a vonatával. Ezúttal is gyorsabban ment a vonat a megengedettnél, és ki is siklott. A fekete doboz felvétele szerint érezte a felelősséget. A rendőrség hivatalosan is meggyanúsította, és őrizet alatt tartja.

"Mit tegyek? Elb...tam. Meg akarok halni" - ezeket mondta a Madridból Ferrolba tartó vonat vezetője, Francisco José Garzon pillanatokkal az után, hogy a vonat kisiklott - írta a Daily Mail. A szerdai balesetben legalább 78 ember meghalt, ugyanakkor még nem bizonyított, hogy emberi mulasztás vagy fékhiba vezetett a katasztrófához. Az áldozatok egyike a budapesti Cervantes Intézetben dolgozott, korábban pedig az AKG tanára volt - írta az Index.

A vonat 190 km/órával haladt egy olyan szakaszon, ahol 80 volt a megengedett. A baleset pillanatait egy biztonsági kamera is rögzítette, a fedélzeten pedig a jármű fekete doboza vette fel a vezető beszélgetését a központtal.

Garzon tavaly a Facebook-oldalán posztolt egy olyan képet, amelyen az volt látható, hogy 200 km/órával halad (az oldal azóta elérhetetlen). A vonatvezető még kérkedett is azzal, hogy milyen gyorsan megy. "Milyen jó lenne találkozni a rendőrséggel, és elhúzni mellettük úgy, hogy kiakadjon a mérőjük. Ha-ha!" - írta a kép mellé.

A vonatvezető túlélte a balesetet, képek is készültek róla, ahogy vérző fejjel, de a saját lábán hagyja el a roncsot. A rendőrség az közölte, hogy a két vezető közül az egyiket kihallgatta, nem mondták, hogy Garzont-e, vagy a kabinban lévő másikat.

Francisco José Garzont, a spanyolországi vonatbalesetben megsérült vonatvezetőt segítik el a helyszínről Santiago de CompostellábanForrás: AFP/Monica Ferreiros, Xoan A. Soler

Az El País spanyol lap a nyomozóktól szerzett információi alapján azt írta, hogy az egyik járművezető (nem nevezték meg, hogy Garzon-e az) a központnak azt mondta, "Csak emberek vagyunk! Csak emberek vagyunk! Remélem, senki sem halt meg, mert az az én felelősségem lesz."

Az El País arról is írt, hogy a vezető próbált fékezni, mert a rendszer jelezte a túl nagy sebességet. Egyelőre nem tudják, hogy a fékrendszer hibája vezetett-e a katasztrófához, vagy emberi mulasztás.