Leszállás közben kigyulladt egy személyszállító repülőgép Kazanyban, Moszkvától 820 kilométerre keletre. A Boeing 737-es típusú gép fedélzetén 44 utas, és hatfős személyzet tartózkodott, a balesetet senki sem élte túl.
Az áldozatok között van a Tatár Köztársaság elnökének fia is.
Az Interfax hírügynökség információi szerint a lezuhant repülő a belföldi járatokat üzemeltető Tatarstan légitársaság egyik gépe volt, amely a moszkvai Domogyedovo repülőtérről tartott Kazanyba. Egy orosz twitterező képet is töltött fel a roncs mentéséről.
A Moszkvából érkező belföldi járatot közép-európai idő szerint vasárnap 16 óra 25 perckor érte baleset.
A baleset pontos okát még nem tudni, az Interfaxnak a mentést végzők közül valaki úgy nyilatkozott, hogy a pilóták hibásan hajtották végre a kényszerleszállást, de az is lehet, hogy műszaki oka van a balesetnek.
Egy helyi légügyi szakértő szerint az időjárás alkalmas volt a leszállásra, a látási viszonyok megfelelőek voltak, a futópályák pedig szárazan várták a repülőt.
A gépet ennek ellenére többször is sikertelenül próbálta letenni a személyzet, a végső kísérletnél pedig az egyik tank kigyulladt, a repülő orra a földnek csapódott, majd a teste lángba borult. A tüz eloltása majdnem egy óráig tartott, egy mentéshez kirendelt orvos szerint gyakorlatilag minden porrá égett.
A repülőt 23 éve adta át a Boeing, a Tatarstan 2008 decemberében vásárolta meg. Nem ez az első eset, hogy műszaki problémák adódtak vele, tavaly ugyancsak Kazanyban kellett kényszerleszállást végrehajtani vele. Akkor a felszállás után 20 perccel hirtelen esni kezdett a légnyomás a gép belsejében, a repülőt azonban sikerült épségben lehozni, és a 78 utas közül senki sem sérült meg.
Vlagyimir Putyin elnök utasította a kormányt, hogy állítson fel bizottságot az eset részletes kivizsgálására.
Kazany a Tatár Köztársaság fővárosa. A több mint 1,1 millió lakost számláló település Oroszország nyolcadik legnépesebb városa, az ország egyik legrégibb települése.
A balesetben érintett Boeing 737-500-as típust 1987-ben kezdték el gyártani, 1989-ben repült először. Az első gépet 1990-ben az amerikai Southwest légitársaság kezdte használni, az utolsót 1999-ben adták át a japán Air Nipponnak. A Boeing oldala szerint összesen 389 darab készült belőle.
Május 18-án egy Boeing 737-400-as gyulladt ki egy moszkvai landolás után, az UTair légitársaság gépe azonban megúszta a katasztrófát, a 136 utas sértetlen maradt.