Füst boríthatta el az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó járatát, amely csütörtökön zuhant a Földközi-tengerbe, fedélzetén 66 emberrel. A hivatalosan is megerősített hírek szerint a gép vészjelző rendszere füstöt észlelt, de a füst vagy a tűz okát még mindig nem tudni.

A légi közlekedési baleseteket kivizsgáló francia hivatal (BEA) megerősítette azokat a híreket, amelyek szerint a gép adattovábbító rendszere füstöt jelzett az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó járatán, amely csütörtökön a Földközi-tengerbe zuhant.

  • Eltűnt a radarernyőről kairói idő szerint hajnali 2 óra 30 perckor az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó utasszállítója.
  • A gépen 66-an utaztak, köztük egy gyerek és két csecsemő. 
  • Az Airbus 320-as típusú repülővel a pilóta több mint hatezer órát repült már, ebből több mint kétezret ezzel a típussal. Az időjárási körülmények nem voltak rosszak.
  • Vészjelzést nem adtak le a gépről, veszélyes árut nem szállítottak.
  • A repülő 37 000 láb, körülbelül 11 300 méter magasan repült, amikor nyoma veszett.

Az ACARS rendszer több jelzést is küldött füstről, viszont a BEA szóvivője szerint ezek nem utalnak a füst vagy az esetleges tűz okára. Az okra a fekete dobozok adhatnak magyarázatot, ha megtalálják őket.  Ezért a fekete dobozok megtalálása most a legfontosabb a szóvivő szerint.

Több forgatókönyv van

A szakértőknek van néhány lehetséges forgatókönyvük arra, hogy mi történt a lezuhanás előtt. Az egyik szerint a fedélzeti tűz több vészjelzést is előidézett, az esetleges robbanás azonban egyet sem.  Az ACARS rendszer három perc alatt hét vészjelzést küldött. Azt továbbra sem tudni, hogy a gép egy darabban zuhant-e le, vagy már a levegőben szétesett, illetve tettek-e bármit a pilóták.

"E pillanatban minden feltételezést megvizsgálunk, de egyiket sem helyezzük előtérbe" - mondta Jean-Marc Ayrault francia külügyminiszter szombaton az után, hogy Párizsban találkozott az áldozatok hozzátartozóival.