Kettétörhetett az Atlanti-óceánon eltűnt hajó

Stella Daisy cargo ship, Polaris Shipping
This picture taken on April 1, 2017 shows a poster of the Stella Daisy cargo ship at an office of South Korea's Polaris Shipping in the southern port city of Busan. Two Filipino sailors were rescued from a distressed South Korean freighter with 24 crew on board that had apparently sunk in the Atlantic Ocean, the Uruguayan navy said on April 1. / AFP PHOTO / YONHAP / str / - South Korea OUT / REPUBLIC OF KOREA OUT NO ARCHIVES RESTRICTED TO SUBSCRIPTION USE
Vágólapra másolva!
Még pénteken tűnt el a Stellar Daisy nevű dél-koreai teherhajó az Atlanti-óceánon, Uruguay partjainak magasságában. Az uruguayi haditengerészet szombaton két matrózt talált egy mentőcsónakban, ők azt mondták, hogy a hajó léket kapott, kettétört, és elsüllyedt. 
Vágólapra másolva!

A Stellar Daisy egy hatalmas ércszállító hajó volt, amely

260 ezer tonna vasat szállított Brazíliából Kínába, amikor eltűnt az Atlanti-óceánon,

Uruguay partjaitól 3700 km-re. Az utolsó üzenetet a legénység egyik tagja küldte pénteken a hajó dél-koreai tulajdonos cégének, a Polarisnak, miszerint a hajó megtelt vízzel. Ezután elvesztették a kapcsolatot a legénységgel.

A hajó bal oldala kapott léket a feltételezések szerint, és kettétört a hajótest Forrás: AFP/Yonhap

A hajó személyzete 24 főből állt, két Fülöp-szigeteki matrózt egy mentőcsónakban talált meg az uruguayi haditengerészet egysége, amely a hajó kutatására indult. A BBC beszámolója szerint a két megmentett matróz azt mondta, hogy

a kapitány egyszer csak azt közölte velük, hogy elönti a víz a hajó bal oldalát, és hogy a hajó szét fog törni.

A kereső egységek abban a térségben, ahol a hajó elsüllyedhetett, törmeléket, üzemanyagfoltot és gazdátlan mentőcsónakokat is találtak az óceánban dél-koreai hírügynökségi jelentések szerint. „Egyre kisebb a valószínűsége, hogy életben maradt emberekre találunk” – mondta a Reutersnek az uruguayi haditengerészet szóvivője, Gaston Jaunsolo. A legénység 14 tagja filippínó volt, nyolc dél-koreai.

A hajó története

A közel 150 ezer tonnás hajó 1992-ben készült el, a japán Mitsubishi Heavy Industries gyártotta Szapporóban. 1993. februári forgalomba helyezése óta volt panamai, libériai (Dél-Afrika), dél-koreai tulajdonban, jelenleg a Marshall-szigeteken volt regisztrálva. Összterhelhetősége közel 270 ezer tonna volt.

Hogy miért kapott léket a teherszállító, egyelőre nem tudni. A szakemberek szerint nem egy nehéz navigációs terület az, ahol a baleset történt.