Az Avation Herald légiközlekedési szaklap az Ausztráliai Repülésbiztonsági Bizottság által kiadott lezáró jelentésére hivatkozva azt írta,
hogy a járaton 134-en utaztak, a pilótafülkében a kapitányon és a kadéton kívül még egy első tiszt volt.
A kadét negyedik útját teljesítette az Airbus A320-as géppel, de a Melborune és Hobart közötti járat volt az első, amikor ő irányított.
A felszállásnál a tanuló túlhúzta a repülőgép irányítását végző joystickét,
emiatt a gép farka a futópálya betonjának ütközött, úgynevezett tailstrike-ot szenvedett.
A pilóták ezt követően jelentették a légiforgalmi irányításnak, hogy visszatérnek a repülőtérre, a landolást már a másik első tiszt hajtotta végre.
Leszállás után átvizsgálták a gépet, és kiderült, hogy a segédhajtómű több alkatrésze is megsérült,
de szerkezeti károsodás nem érte a repülőgépet. A pilótát a Jetstar újabb szimulátoros képzésre küldte, a gép pedig pár nappal később újra a levegőben volt.