Elsüllyedt az olajszállító hajó

olajszállító, kelet-kínai tenger, szancsi
Kelet-Kínai-tenger, 2018. január 15. A kínai közlekedési minisztérium által közreadott képen a panamai zászló alatt hajózó Szancsi iráni olajszállító tartályhajó lángol, mielőtt elsüllyedt a Kelet-Kínai-tengeren, mintegy 300 kilométerre Sanghaj partjaitól 2018. január 14-én. A 136 ezer tonna iráni kőolajat szállító hajó január 6-án ütközött össze egy kínai teherhajóval, a fedélzetén tartózkodó harminckét ember közül háromnak a holttestét találták meg, a többieket eltűntként tartják nyilván. (MTI/EPA/Kínai közlekedési minisztérium)
Vágólapra másolva!
Az olajszállító hajó több mint egy hétig égett a Kelet-Kínai tengeren – írja a BBC.
Vágólapra másolva!

A CCTV kínai állami televízió szerint a hajó hirtelen lángra kapott, mielőtt elsüllyedt volna. Az olajfoltot a hajóbaleset helyszínétől keletre fedezték fel vasárnap, hosszúsága tizenhat kilométer, szélessége másfél és hat kilométer között mozog, és észlelése óta a többszörösére nőtt, ami tovább táplálja a tengeri élővilágra leselkedő veszély miatti aggodalmakat. A legnagyobb olajszennyezésről lehet beszélni az 1991-es angolai baleset óta, amikor is 260 ezer tonna nyersanyag került a tengerbe egy tarthályhajóból délnyugat-afrikai ország partjainál.

A tartályhajó a panamai Sancsi cég tulajdonában áll, Iránból szállított olajat Dél-Koreába, amikor január 6-án Sanghaj partjaitól kb. 260 km-re összeütközött a hongkongi CF Crystal teherhajóval, ami az Egyesült Államokból szállított gabonát.

Az iráni hatóságok szerint az olajszállító teljes legénysége – 30 iráni és 2 bangladesi állampolgár – meghalt.

A kínai közlekedési minisztérium által közreadott képen a panamai zászló alatt hajózó Szancsi iráni olajszállító tartályhajó lángol, mielőtt elsüllyedt a Kelet-Kínai-tengeren, mintegy 300 kilométerre Sanghaj partjaitól 2018. január 14-én Forrás: MTI/EPA/Kínai közlekedési minisztérium/-------------------

A tankeren 136 ezer tonna, nagyon gyúlékony kőolaj koncentrátumot szállítottak.

A kínai hatóságok tájékoztatása szerint a hajó fedélzetén történt robbanások miatt megrepedt a hajótest, és a tengerbe ömlő olaj nagy része lángra kapott. Hétfőn is sűrű füst gomolygott a katasztrófa helyszínét. Szakértők szerint az élővilágában nagyobb kárt okoz az elégő olajnál az, hogy

a hajó elsüllyedése miatt feltehetően a hajótestben maradt olajon kívül a rendkívül mérgező üzemanyag is a tengerbe kerül.