Most azonban a játékfejlesztőt is elérte a genderőrület - amit már nyugodtan nevezhetünk genderterrornak is - erről a Valeurs actuelles című francia konzervatív hetilap számolt be.
A 2018 októberében piacra dobott Assassin's Creed Odyssey nevű alapjátékban
a szereplők szabadon választhattak, hogy az adott szcenárióban szereplőként milyen kapcsolatban akarnak lenni, heteroszexuálisban vagy homoszexuálisban.
Az alapjáték fizetős, továbbfejlesztett részében csak arra nyílik lehetőség, hogy a főszereplő egy heteroszexuális románc, vagy a között válasszon, hogy kapcsolatából gyerek is születik.
A játék ilyen típusú folytatása ellen hangosan tiltakoztak nők és férfiak egyaránt, mondván: "a játékfejlesztők nem vették figyelembe, hogy az alapváltozatban ők homoszexuális szerepben vannak, és abban is akarnak tovább játszani".
Jonathan Dumont kreatív igazgatónak ezért bocsánatot kellett kérnie a játékosoktól, az Ubisoft hivatalos fórumán pedig el kellett ismernie, hogy hibáztak.
Azt is leszögezte, hogy a továbbfejlesztett és kritizált változat célja az volt, hogy
magyarázatot adjon arra, hogy a vérvonalnak mekkora jelentősége van a történet további folytatásában
(akárcsak a görög mitológiában, mert a játék valójában Kasszandra és Alexios, tehát egy férfi és egy nő kapcsolatára épül), és választási lehetőséget adjon a gyerekvállalás (tehát a vérvonal folytatására) és egy romantikus szerelem között.
Az igazgató ígértet tett arra, hogy a következő változatban (amelynek címe „Vérvonal" lesz)
nem kell dönteni a szerelmi románc folytatása mellett, ha valaki nem akarja.
Jonathan Dumont azt is elismerte, hogy vékony jégen táncolnak, mert a történet érthetőségét meg kellene tartani.