Szélsőségesen liberális propaganda az óvodákban

Vágólapra másolva!
Egy Németországban élő ismerősöm osztott meg a közösségi hálón egy képet arról, hogy a könyvesboltokban több olyan kiadvány kapható, ami a migrációt magyarázza el a gyerekeknek. A szülők arra panaszkodnak, hogy gyermekeiket vette célba a liberális ideológiai nevelés.
Vágólapra másolva!

Puszta kíváncsiságból kerestem rá a kulcsszavakra angolul is. Nem lepődtem meg azon, hogy rengeteg, migrációról szóló meséskönyvet kínálnak az online könyvesboltok, ezek rendre a migránsbarát narratívát közvetítik. Hasonlóan sikeres volt a keresésem bármely európai nyelven. Skandináv országokban élő barátaimtól, rokonaimtól is tudom, hogy ezek a kiadványok egész Európában megtalálhatóak.

A migrációs válság kezdete után nem sokkal már megjelentek az első ilyen jellegű könyvek. 2015 előtt legfeljebb az állatok „migrációjáról” lehetett könyveket találni, egy évvel később már az emberi vándorlásról mesélnek a rajzos gyermekkönyvek.

A könyvkiadó cégek egyszerre reagáltak mindenütt egy nem létező igényre.

Magyarul is elérhetőek az ilyen típusú mesekönyvek, jelenleg 25%-os leárazással kaphatók. Magyarországon ezek a könyvek senkit nem érdekelnek. A jelek szerint tehát itthon nem érték el ezekkel a könyvekkel az elvárt eladási sikert. További keresés után, egy három évvel ezelőtti cikkre bukkantam, amiből kiderült, hogy az Artemisszión Alapítvány közösségi adománygyűjtésbe kezdett, hogy finanszírozzák középiskolások oktatását a migráció témakörben.

Minden generációt megcéloznak a bevándorláspárti üzenetekkel, a kisgyerekek azok, akik a legkevésbé tudnak védekezni a nem kívánt propaganda ellen.

Ha egy szülő el akarja magyarázni gyermekeinek a világ eseményeit, megkönnyíti a dolgát, ha segítségül hívhat egy szemléletes gyerekkönyvet. Ezért is vetették rá magukat a migránspárti szervezetek ezekre a kiadványokra, így tudják a legkönnyebben „érzékenyíteni”, vagyis manipulálni a gyerekeket.

Nem lennék meglepve, ha ezek a könyvek hamarosan a legtöbb nyugat-európai óvodában fellelhetőek lennének. Adományként, vagy kötelezően ajánlott segédanyagként, de eljutnak mindenhova.

Az említett meséskönyvek szereplői szegény sorsú migránsgyerekek és családjaik. Ezekkel a karakterekkel gyorsan azonosulnak a gyerekek, nincs is más választásuk. Egy idealizált képet kapnak, ami a valósággal köszönőviszonyban sincs. Ideológiailag elfogult, hamis valóságot közvetítenek nekik a legsérülékenyebb életkorban.

A felnőtteket is könnyen vezetik félre a migrációval kapcsolatban, Nyugat-Európa lakosságának jelentős része még ma is meg van győződve, hogy Európa kapui előtt szerencsétlen sorsú menekültek állnak, nem pedig honfoglalók. A gyermekek megdolgozása pedig már elkezdődött, hogy a jövőben még kevesebb akadálya legyen az európai népességcserének.

A migránsokról szóló képeskönyvek annyiban hűek a mesekönyvek világához, hogy egy nem létező valóságot mutatnak be. Az üzenetük azonban félreérthetetlenül valóságos: a bevándorlás nem jelent problémát, a bevándorlók segítségre szoruló menekültek.

Természetesen az igazságot, hogy a migránsok többsége gazdasági bevándorló, nem könnyű gyereknyelvre lefordítani. Nem háború elől menekülnek, hanem a jobb életért. A beengedésükkel azonban nem oldjuk meg a problémát, pusztán importáljuk a válságokat Európába, ami idővel a mi országainkat is lakhatatlanná teszi. Rajzoló és író legyen a talpán, aki gyereknyelvre fordítja ezt. Éppen ezért nem is kell.

Nem csak a migrációval kapcsolatban jelennek meg érzékenyítő könyvek, egyre gyakoribb, hogy a gyerekeket célba veszik más, szélsőségesen liberális üzenetekkel is. A legtöbb esetben a szülők nem kellően felkészültek a kényes témákban, nem tudnak vitába szállni a gyerekkönyvek bújtatott üzeneteivel, elmagyarázni sem tudják a helyzetet az erre még fel sem készült gyerekeiknek.

Azt is észre kell venni, hogy a migránsbarát mesekönyvek megjelenésével párhuzamosan, teljesen kiszorulnak a hagyományos mesék és mesehősök. Egyre több klasszikusról derítik ki, hogy rasszista, hímsoviniszta, a patriarchális társadalmat népszerűsíti, stb. Észrevétlenül kiszorulnak a hősiességet, becsületességet, a klasszikus értékeket népszerűsítő mesék. Eltűnnek az olyan történetek, amelyek a férfias minták követésére serkentenék a fiúkat, a nőiességre pedig a lányokat.

A gyerekeknek szánt üzeneteknél fel lehet állítani egy fontossági sorrendet. A szexuális kisebbségek, a migránsok előtt észszerűbb lenne arra szocializálni a gyerekeket, hogy a család a legfontosabb, hogy az a társadalom és a nemzet alapja.

A család pedig szerető szülőkből és gyerekekből áll, nem pedig egy férfi, egy tengerimalac és egy esernyő együttéléséből.

A mesék világában kutatva botlottam bele egy rövid hírbe, miszerint Amerikában egy Drag Queen olvasott fel mesét óvodásoknak, illetve világosította fel őket az életformája mibenlétéről. A Drag Queen ugyanis valójában egy transzvesztita.

A legnépszerűbb videómegosztó portálon, többrészes sorozatban magyarázzák el a gyerekeknek, hogy mit jelentenek az egyes betűk az LMBTQ mozaikszóban.

A felvilágosítást persze nem bízzák a véletlenre. Amennyiben a videó nem jutna el elegendő gyermekhez, a legnagyobb rajzfilmcsatornák egyre több rajzfilmben szerepeltetnek deklaráltan nem heteroszexuális szereplőket, az üzenet tehát mindenképpen célba ér, a legtöbb esetben a szülők tudta nélkül.

Nehéz a dolga a szülőknek

A témával kapcsolatban szakember véleményét is megkérdeztük. Horváth Zsófia viselkedéselemző azt mondta, hogy a szülők feladata megvédeni a gyerekeket a káros befolyásolástól, magyarázatot adni a világ dolgaira. Hozzátette azonban, hogy a szülőknek ma már nehezebb dolguk van, mint korábban.

– mondta Horváth Zsófia.

Horváth Zsófia Fotó: 888.hu

Mivel egyre fiatalabb korosztályok válnak aktív internethasználókká, a szülőknek is lépést kell tartaniuk ezzel a változással. Egyre korábban kell kezdeni a gyerekek családon belüli felvilágosítását, mielőtt az interneten elérhető tartalmak teszik ezt meg, vagy a tv-n futó rajzfilmek. A szülőkre is nyomást helyez, hogy időben foglalkozzanak a gyermekük felvilágításával, hogy kialakítsanak a gyermekekben egy egészséges digitális immunitást.

Horváth Zsófia elmondta azt is, hogy

a gyerekek identitásformálódása hosszú folyamat, a környezetnek és az onnan érkező ingereknek jut a legfontosabb szerep.

Az nem probléma, ha a gyerekeknek társadalmi problémákról, ügyekről, jelenségekről érzékenyítően beszélgetnek a saját nyelvükön, befogadható formában – mondja..

Az viszont súlyos etikai kérdéseket vet fel, ha mindezt az információátadáson túl, ideológiacsöpögtetéssel együtt teszik.

Horváth Zsófia szerint az etikai szabályok semmibevételében az LMBTQ és a melegpropaganda élen jár.

Az identitásalakulásnak több szenzitív periódusa is van, az ilyenkor kapott, jól irányzott ideológiákon alapuló befolyásolás pedig elérheti célját. A felvilágosítás – akár homoszexualitásról, társadalmi kérdésekről, politikáról legyen szó – mindig információalapú kell legyen.

– tette hozzá Horváth Zsófia.

Hadi Nóra gyermekpszichológus hasonlóan értékelte a leírt jelenségeket. Szerinte a cél egyértelműen azonosítható: a liberális gondolkodás és nevelés fejlesztése gyermekkorban. Célba veszik a kisgyerekeket, akikben ebben a korban alakulnak ki a társadalmi értékek.

Hadi a szexuális felvilágosítással kapcsolatban elmondta, hogy sokkal egészségesebb, ha a gyerek a szüleitől kap magyarázatot dolgokra, amelyek őt érdeklik, vagy amelyekkel találkozik, legyen szó akár a szexualitásról, akár az eltérő szexuális identitásokról. A gyerekek nagyon sok mindent megértenek, és sokkal biztonságosabb, ha ezeket az információkat egy hozzá közel álló személytől kapja meg.

Egyetértek azzal, hogy a kisgyerekekben érdemes és kell fejleszteni a toleranciát egymás iránt, az egymás és a másság elfogadását (mert ez nagyon hiányzik manapság), de ez egyáltalán nem kellene, hogy redukálódjon a migránsokra vagy a szexuális kisebbségekre.