Komoly telekommunikációs országos fennakadás Hollandiában

2019.06.25. 11:06

Egy elég komoly és az egész országra kiterjedő telekommunikációs probléma rázta meg Hollandiát, még a 112-es segélyvonalat sem lehetett hívni több órán keresztül. A probléma a KPN nevű holland telekommuniciós vállalatnál volt, és más szolgáltatókra is hatással volt a kimaradás. 

Egyelőre nem lehet tudni, hogy mi okozta a 4 órán át tartó telekommunikációs kimaradást, de a KPN szóvívője azt nyilatkozta a Reutersnek, hogy napi 24 órában ellenőrzik a rendszerüket, és nincs okuk hackertámadásra gyanakodni. 

A KPN hálózatához kapcsolt vezetékes és mobiltelefonok is érintve voltak, de a legaggasztóbb az volt, hogy az országos segélyhívó sem volt elérhető. A mentőszolgálatok alternatív kapcsolattartási lehetőségeket kerestek a közösségi médiában. 

A hatóságok megadtak egy alternatív számot, amit hívhattak az emberek, de azt is hibásan, ráadásul csak később javították ki. 

A KPN még a holland igazságügyi és belbiztonsági miniszternek is beszámolt kedden, hogy mi volt a probléma. 

A holland kormány bejelentette, hogy vizsgálatot indít az országos telefonhálózat meghibásodása miatt. A belbiztonsági miniszter szerint egyebek közt arra is fényt szeretne deríteni, miként történhetett, hogy a leállás idején a tartalékhálózatok sem működtek.

Amíg a leállás tartott, több rendőrt is az utcákra vezényeltek egész Hollandiában.

A hatóságok azt tanácsolták az embereknek, hogy

bármilyen vészhelyzet esetén egyenesen a kórházba, a rendőrségre vagy a tűzoltósághoz menjenek. 

Az eset a politikusok között is téma volt, felfoghatatlannak tartják, hogy a 112-es segélyhívó szám hogy lehet ennyire sebezhető. 

Bármi is volt az ok, megmutatta, milyen sebezhetőek vagyunk - jelentette ki keddi mikroblog-bejegyzésében Arne Weverling parlamenti képviselő.

A KPN közleménye szerint a vállalat vezérigazgatója, Maximo Ibarra távozik a posztjáról, ám hozzáteszi azt is, hogy ennek személyes okai vannak.

 

A BBC szerint mostanában más szolgáltatónak is volt hálózati problémája. Még korábban júniusban a Vodafone-nál is fennakadások voltak a mobil és vezetékes széllessávú szolgáltatásokat illetően, érintve az Egyesült Királyságot és más országokat is.