Komoly fennakadások vannak London repterein egy informatikai hiba miatt

2019.08.07. 15:20

London legnagyobb és legfontosabb repülőterén, a Heathrow repülőtéren 81, a második legfontosabb, gatwicki reptéren pedig 10 járatot kellett törölni. Több mint 200 járat pedig késik. Egy informatikai hiba okozza a problémát, mely a British Airways utasait érinti elsősorban - írja a BBC

A British Airways bocsánatot kért a fennakadásokért, és jelezték, hogy visszatértek a manuális rendszerhez a becsekkolást illetően. Számos járat továbbra is üzemel, de azt javasolják az utasoknak, hogy nézzék meg a ba.com oldalán a legfrissebb információkat, mielőtt kimennek a repülőtérre. 

A légitársaság jelezte, hogy nem globális problémáról van szó,  két külön rendszert érint az informatikai hiba: az egyik az online becsekkolás, a másik pedig a járatok indulása.  

A fennakadások minden járatot érintenek, de nem minden repteret.  

A reptereken rengetegen vannak, családok is gyerekekkel, akik arról számoltak be, hogy nem tudnak kapcsolatba lépni a légitársasággal. 

Azt javasolják nekik, hogy vagy menjenek haza, vagy találjanak egy közeli szállást maguknak, a költségeiket meg fogják téríteni. 

A légitársaság ügyfelei érthető módon meglehetősen frusztráltak. Az egyik utasnak a kapunál szóltak a manchesteri repülőtéren, hogy egy globális mértékű rendszerleállásról van szó. 

Egy másik utas kétórás várakozás után úgy döntött, hogy leszáll arról a járatról, amely Glasgow-ból repült volna Londonba.  Elmondta, hogy 6:30-kor szálltak fel a gépre, és elég hamar szóltak, hogy egy, az egész rendszerüket érintő informatikai leállás miatt nem tudnak felszállni. 

Alex Brayson és partnere Newcastle repülőterén szembesült a késésekkel, így le is maradtak velencei csatlakozó járatukról. Ők a szombati esküvőjükre tartanak a szlovéniai Bledi-tóhoz.

Sam Angeli családjával Cipruson rekedt, miután törölték azt a szerda esti járatot, ami Londonba repült volna. A British Airways légitársasággal kapcsolatos tapasztalatát úgy jellemezte, hogy az "teljes zűrzavar." Nem kaptak e-mailt, nem hívták őket, és semmilyen üzenetet nem küldtek nekik a késéssel kapcsolatban. 

A Budapestről induló és Budapestre érkező járatokat is érinti, illetve érintette az informatikai rendszer leállása:

Forrás: britishairways.com

Az alábbi táblázat szerint a szerda délutáni, Budapestre induló járatok közül egy késéssel indult, a többi viszont már a menetrend szerint száll fel Londonból.

Forrás: britishairways.com

A légitársaság a honlapján is az utasok elnézését kéri, és amilyen gyorsan csak lehet, megpróbálja elhárítani a problémát.