Novák Katalin hangsúlyozta: idén, az egész évben mintegy 130 ezren vehetnek részt az Erzsébet-táborok programjain, ebből a nyári zánkai ottalvós táborokban csaknem 30 ezren kapcsolódhattak ki a szünidőben.
Az ez évtől biztosított ingyenes vasúti utazás lehetőségét az ország több pontjáról érkező táborozók közül több mint 12 ezren vették igénybe
- tette hozzá az államtitkár.
Novák Katalin emlékeztetett rá: ez az Erzsébet-táborok nyolcadik évadja. Vasárnaptól péntekig ottalvós táboroknak adott otthont a zánkai Erzsébet-tábor, hétvégére pedig családi Erzsébet-táborokat szerveztek, amelyekben a tavalyihoz képest kétszer annyi, kétezer család üdülhetett tíz turnusban Zánkán.
Emellett idén
a diabéteszes gyerekek számára is kínáltak üdülési lehetőséget, ügyelve biztonságos nyaralásukra.
Kormányzati forrásokból huszonhat milliárd forintot fordítanak az Erzsébet-táborok megújítására, további fejlesztési források igénybevételével pedig összességében csaknem harmincmilliárd forintból válnak modernebbé az Erzsébet-táborok - közölte, majd hozzátette: idén nyáron a fonyódligeti Erzsébet-tábort nem nyitották ki, mivel ott már megkezdődtek a bontási munkálatok.
Zánkán is jobb körülmények között várják a fiatalokat jövőre.
Teljesen megújul a konyha és az étterem, modernizálják a szállásépületeket, új közösségi terek jönnek létre, új kültéri játszó- és sporteszközöket telepítenek.
A felújítási munkák már hétfőn megkezdődnek.
Az államtitkár arról is beszélt, hogy a fejlesztési munkálatok az erdélyi ivói tábort is érintik.
Mire elkészülnek a beruházások, a várakozások szerint az idei harmincezerről ötvenezerre nő a nyári táboroztatási kapacitás az Erzsébet-táborokban
- emelte ki.
A zánkai eseményen futott ki első hivatalos útjára a felújított, Szent Imréről elnevezett sétahajó, amelynek átadása előtt Hornyák Tibor, az Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány elnöke a hajó történetét mesébe illőnek nevezte.
Az 1938-ban a Balatonfüredi Hajógyárban épített hajót 1944-ben felfegyverezték, majd egy év múlva a német csapatok elsüllyesztették.
Renoválása után Tátika néven állt újra forgalomba átkelőhajóként, majd 1981-től sétahajóként üzemelt.
A hajó 2016-ban került az alapítvány tulajdonába, és a mai kor igényeihez igazodó teljes szerkezeti és gépészeti felújítást hajtottak végre rajta.
Ezáltal a lehető legbiztonságosabbá és legmodernebbé vált a hajó.
A hajótestet fémig megtisztították, majd kilenc réteg festéket kapott, az IFA-motort egy 160 lóerős dízel hajtómotorra cserélték, megújult a kormányrendszer, a hajócsavar és a hajtáslánc, a belső burkolatok, a mennyezet és a padlószint, valamint pozíciófényekkel, többszintű tűzoltórendszerrel, mentőmellényekkel és mélységmérővel ellátott navigációs rendszerrel is felszerelték a hajót.
A magyar ifjúság védőszentjéről, Szent Imréről elnevezett hajót Kiss-Rigó László, a Szeged-Csanádi Egyházmegye püspöke áldotta meg, majd Novák Katalinnal, Hornyák Tiborral és Filep Miklóssal, Zánka polgármesterével együtt szalagátvágással avatták fel.