Óriási tévedés a dízelautók visszaszorítása: nő a környezetszennyezés

This photo taken on June 5, 2009 shows t HORIZONTAL
This photo taken on June 5, 2009 shows the cutting model of Toyota Motors third generation Prius hybrid vehicle's battery module displayed at Panasonic's EV Energy headquarters in Kosei, Aichi prefecture. Toyota's latest edition of the Prius hybrid became Japan's best selling car in monthly sales in May, pulling ahead of its rival, Honda's Insight, an industry survey showed on June 4, 2009. AFP PHOTO / TOSHIFUMI KITAMURA (Photo credit should read TOSHIFUMI KITAMURA/AFP/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A dízelmotorok magas károsanyag-kibocsátásáról felelőtlenül nyilatkozó politikusokat okolja a levegő minőségének romlásáért a francia PSA autógyár ügyvezető igazgatója. A hamarosan a világ negyedik legnagyobb autókonszernjének élére kerülő Carlos Tavares szerint, ha szénerőműből származó árammal töltik az elektromos autókat, az rosszabb, mint egy benzin- vagy dízelhajtású autó, de véleménye szerint más probléma is van az elektromos autókkal - írja a V4NA nemzetközi hírügynökség.
Vágólapra másolva!

– jelentette ki Carlos Tavares a német Focus Online-nak adott interjúban. A francia PSA (Peugeot-Citroën) autókonszern vezetője egy sor, az autóipar jövője szempontjából alapvető kérdést is megfogalmazott, például mennyibe kerül az e-autók akkumulátorához szükséges alapanyagok bányászata, a lítium újrahasznosítása, vagy az akkuk feltöltése?

Ligniterőmű a németországi Bergheim mellett Fotó: Federico Gambarini/AFP

A benzin és a gázolaj után milyen energiahordozó adójából finanszírozzák majd működésüket a kormányok, továbbá mi lesz a 13,8 millió munkahellyel, ha az EU autóipara netán összeomlana?

– mutatott rá a menedzser.

Tavares szerint azok a politikusok, akik a dízelkorszak végét hirdették,

, ezért kérdőre kellene vonni őket.

Az igazság az, hogy egy dízelmotor 15-20 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint a benzinmotorok. Ezek a 'dízelkárogók' több fogyasztót és vállalkozást ösztönöztek benzines járművek vásárlására, s ilyen értelemben fokozták a globális felmelegedést."

A PSA és az olasz-amerikai Fiat Chrysler (FCA) október végén bejelentett fúziója után hamarosan a világ negyedik legnagyobb autókonszernjének élére álló Tavares hozzáfűzte:

Arra a kérdésre, hogy a PSA-t miért érintette rosszul a dízelellenes kampány, Tavares kifejtette: „Most nagyobb károsanyag-kibocsátás mellett kell megélnünk a [teljes] elektromobilitásig hátra lévő éveket, annak ellenére, hogy minden technológiai fejlesztést elvégeztünk, amelyeket azonban az ilyen felelőtlen kijelentések észrevétlenül elárultak."

A portugál szakembernek az elektromobilitás terjedésével kapcsolatban is határozott elképzelései vannak, melyek megvalósításában szintén számít az európai politikusokra.

Az elektromos autók esetében a hozzáadott érték 40 százaléka Ázsiában, elsősorban Kínában keletkezik, ahol az akkumulátorokat gyártják. Az európai politikusok szerint ez így rendben van?

– tette fel kérdéseit a British Airways légitársaság üzleti magazinjában. „Elektromos autók esetén honnan származik az áram? Ha szénerőműből származó árammal töltjük az elektromos autónkat, az rosszabb, mint egy benzin- vagy dízelhajtású autó" – jelentette ki.

Egy hibrid autó akkumulátor egysége (illusztráció) Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura

– szögezte le Tavares a BA Business magazinban.

Mint azt megírtuk, Magyarországon Karácsony Gergely tiltaná ki Budapest egy részéről. A felháborodás hatására, persze, azóta össze-vissza beszél.