Soros György emberei újabb hadjárattal próbálkoznak Magyarország ellen

2020.04.16. 20:53

Az elmúlt időszakban megfigyelhető volt, hogy komoly erőket mozgósítanak Magyarország lejáratásának érdekében. A módszerek és az álhírek terjesztése mögött Soros György amerikai milliárdos emberei állhatnak – írja a V4NA nemzetközi hírügynökség.

Szijjártó Péter, magyar külgazdasági és külügyminiszter volt a CNN amerikai hírcsatorna vendége - Skype-on keresztül - a napokban. Az interjú elején a magyar külügyminiszter kénytelen volt helyre tenni a fake newst terjesztő műsorvezetőt, Christiane Amanpourt.

A magyar külügyminiszter Christiane Amanpour kérdésére válaszolva úgy fogalmazott: sajnálattal közlöm, hogy újabb álhírt terjeszt Magyarországról, mivel azt mondta, hogy a parlamentet beszüntették (...), ami nem igaz. A parlament ülésezik. Ezen a héten például (...) három napon is ülésezett.

Szijjártó Péter arra reagált, hogy ezt megelőzően a riporter azt mondta: a francia nemzetgyűlés, a brit parlament és az amerikai kongresszus működik, míg a magyar nem.

Nem véletlen, hogy a műsorvezető már a kérdésében is álhírt állított, ugyanis a CNN honlapján a magyar koronavírus-járvány elleni védekezést szolgáló, úgynevezett koronavírus-törvény elfogadásáról szóló cikkben is félrevezetően számolnak be.

A Rob Picheta és a magyar nevű Stephanie Halasz a cikkben hamisan azt állította, hogy a magyar parlamentet felfüggesztették.

Rob PichetaForrás: V4NA

Az írásban a Soros György amerikai milliárdos által is pénzelt magyarországi Amnesty International nevű szervezet igazgatóját is idézték, aki az ember jogok miatt rettegett egy sort.

A régi, jól bevált módszer újbóli alkalmazása

Az, hogy Soroshoz köthető szervezetek megpróbálják lejáratni Magyarországot, nem új keletű jelenség, de most a bevándorláspárti üzletember hatalmas médiabirodalmát is beveti. Magyarországon az egyik Soroshoz köthető portál a 444.hu, amelynek munkatársai előszeretettel írnak a nemzetközi sajtóban lejárató cikkeket saját országukról.

A magyar cégadatbázisból kiderül, hogy a 444-et kiadó Magyar Jeti Zrt. igazgatótanácsában ott ül Maria Nemcova, aki korábban a Nyílt Társadalom Alapítvány (Open Society Foundation, OSF) prágai programigazgatója volt.

Nemcova most a szintén Soroshoz köthető Media Development and Investmend Fund nevű szervezetnél tevékenykedik működési vezérigazgató-helyettesként (chief operating officer).

Maria NemcovaForrás: V4NA

Április ötödikén jelent meg egy cikk a New York Times lap hasábjain, amelynek egyetlen célja Magyarország lejáratása volt. Természetesen a magyar balliberális sajtó egy az egyben átvette az írást, melyet Benjamin Novak és Patrick Kingsley jegyzett.

Előbbi egész véletlenül a Soroshoz köthető 444.hu munkatársa. Ezt a portál saját maga árulja el egy korábbi anyagában, amely szintén ezen a módszeren alapul, csak akkor épp a magyar sporttámogatási rendszer szidalmazása volt terítéken.

Patrick KingsleyForrás: V4NA

A módszer ugyanez volt: Benjamin Novak írt egy cikket a New York Timesban, azt pedig a 444 átvette. Csakhogy a magyar portál itt lebuktatta magát, a cikk végén ugyanis odaírták: „Benjamin Novak, a Times cikkének egyik szerzője a 444 angol nyelvű hírlevelének, az Insight Hungarynek is szerkesztője."

Benjamin NovakForrás: V4NA

Az amerikai Media Research Center nevű szervezet 2011-ben hosszú cikksorozatban foglalkozott Soros médiaérdekeltségeivel. Az MRC beszámolójában több Soroshoz köthető újságíró szervezetet is felsorol, azonban ami a leginkább érdekes, az a Center of Public Integrity (CPI) nevű nonprofit társaság.

A CPI adóbevallásaiból kiderül, hogy a CNN-es Amanpour a szervezet igazgatótanácsában foglalt helyet éveken keresztül.

Más érdekes adatok is kiderülnek a dokumentumokból, méghozzá az, hogy a Soros-féle Open Society Foundation (OSF) és Open Society Institute (OSI) nem sajnálta a szervezettől az anyagi támogatást.

Eszerint:

Forrás: V4NA

Amanpourtól, úgy tűnik egyébként, hogy nem áll távol a terroristák mentegetése sem. 2015-ben ugyanis úgy számolt be a Charlie Hebdo francia szatirikus lap elleni támadásról, hogy „aktivistáknak" nevezte az elkövetőket.

A CNN mindig is elfogult volt a liberális erők javára - egy időben Clinton News Networknek csúfolták -, a 2016-os választás, Donald Trump győzelme óta azonban az álhírek egyik legjelentősebb terjesztője. Emiatt a nézettsége durván csökken, ma már alig több mint félmillióan nézik átlagosan az Egyesült Államokban, míg legnagyobb ellenfelét, a piacvezető Fox Newst több mint kétmillióan.