A School Library Journal januári számában publikálták Amanda MacGregor szabadúszó újságíró és könyvtáros radikális gondolatait. MacGregor szerint a tanároknak az iskolában többet nem szabadna William Shakespeare-ről tanítani, mivel művei távol állnak a mostani korszak szellemétől, rasszisták, homofóbok és antiszemiták.
MacGregor szerint szerencsére egyre több "haladó szellemű" tanár von le hasonló következtetést, és helyettesítik Shakespeare műveit modern, liberális írókéival.
A témában szintén megszólalt az Ilwaco gimnázium irodalomtanára, aki az iskola igazgatójának jóváhagyásával teljesen kivette Shakespeare-t a tananyagból, helyette rövid történeteket és novellákat olvastatott a diákokkal. Claire Bruncke arról számolt be, hogy a diákjai is nagyon meg voltak elégedve a döntéssel, ami még inkább megerősítette a hitében.
Szintén csatlakozott a radikális baloldal legújabb gyűlöletkampányához Jeffrey Austin, a Michigan Egyetem tanára, valamint számos középiskolai irodalomtanár is. Liz Matthews például - aki egy főleg spanyolajkú diákokból álló iskolában tanít - arról beszélt, hogy inkább olyan írók műveit olvastatja a diákjaival, akik nem fehérek. Matthews szerint az általa ajánlott könyvek szereplőivel sokkal inkább azonosulni tudnak a diákok.
A Shakespeare-ellenesség viszont egyáltalán nem friss jelenség. 2018-ban a Twitter nevű közösségi oldalon indult arról vita, hogy valóban szükség van-e a több száz éven át elismert, közkedvelt és zseniálisnak tartott drámaíró műveit tanítani a diákoknak.
Lorena German, a Disrupt Texts könyvajánló oldal társalapítója akkor így vélekedett a helyzetről: "senki nem fog belehalni, ha nem tanul Shakespeare-ről. Ráadásul a műveit nem lehet úgy tanítani, hogy ne sérüljön a gyermekek személyiségfejlődése". Lorena azt is kijelentette, hogy semmivel nem ad többet Shakespeare a diákoknak, mint más szerzők művei.