Közvetlen összefüggés van a felnőtteknek szóló LMBTQ-s műsorok terjedése és a homoszexuális témák iránt érzékenyítő gyermekműsorok elterjedése között egy friss, átfogó tanulmány szerint. A Breitbart által ismertetett kutatásból kiderül, hogy az egész amerikai filmipart átszövi az LMBTQ-lobbisták hálózata, a gyártásvezetőktől kezdve a producerekig. Ráadásul a tengerentúli szórakoztatóiparba beépült melegaktivista körök hatására szakmai szempontok figyelembevétele helyett egyre inkább ideológiai alapon toborozzák az új munkatársakat.

Nem „szerves fejlődés", hanem az egész tengerentúli szórakoztatóipart átszövő meleglobbi tevékenységének az eredménye, hogy egyre bővül a homoszexuális témákat, és karaktereket tartalmazó gyermekműsorok skálája egy frissen készült, átfogó tanulmány szerint. Az amerikai Breitbart ismertette az Entertainment Insider kutatásának eredményeit, amelyekből kiderül, hogy az LMBTQ lobbistái – az úgynevezett „queer kreátorok" – folyamatosan nyomást gyakorolnak a főbb szórakoztató hálózatokra, köztük az írókra, producerekre, gyártásvezetőkre, és igazgatókra, hogy LMBTQ-féle szexualitással átitatott gyermekműsorokat közvetítsenek.  A tanulmány szerint jelentős részben a háttérben mozgó LMBTQ-aktivistáknak köszönhető, hogy gyors ütemben terjed a gyermekeknek a homoszexuális, transzgender és hasonló tartalmakkal történő „érzékenyítése". 

Azt is kimutatták, hogy közvetlen összefüggés van a felnőtteknek szóló transzvesztita és egyéb LMBTQ-s műsorok terjedése, valamint a gyermekeket célzó ilyen tartalmak között.  Ugyanis az LMBTQ-szubkultúrához tartozó, vagy az azt támogató gyártásvezetők és a szakmai stáb egyéb tagjai hosszú évek óta igyekeznek latba vetni a befolyásukat, hogy a gyermekműsorokba is beépüljenek szivárványos témák.

Az egész amerikai filmipart átszövi az LMBTQ-lobbisták hálózata, a gyártásvezetőktől kezdve a producerekigForrás: ZACKARY DRUCKER / THE GENDER SPECTRUM COLLECTION

Harcolniuk kell? 

A szórakoztatóiparban tevékenykedő LMBTQ-aktivisták azt is igyekeznek elérni a tanulmány szerint, hogy az újonnan felvett munkaerő is a hozzájuk hasonló nézeteket valló jelentkezők közül kerüljenek ki. Mint írták, az is jellemző, hogy a meleglobbista kollégák felvételekor a szakmai kompetencia kritériumait is zárójelbe teszik. Taneka Stotts, a Steven Universe: Future című produkció "genderfluid" írója azt nyilatkozta a tanulmány készítőinek, hogy Rebecca Sugar, a műsor „nem bináris", biszexuális gyártásvezetője minden követ megmozgatott, hogy a show-ban minél többen dolgozzanak olyanok, akik helyeslik az LMBTQ-s érzékenyítést. Hogy ezt elérje, inkább a Twitteren, a Tumblr-ön, illetve hasonló közösségi oldalakon próbált munkatársakat toborozni, semmint a különböző szakmai portálokon, vagy álláshirdetőkön. Mindezt Sugar azzal próbálta igazolni, hogy az LMBTQ-s tartalmak gyártói korábban elszigeteltnek érezhették magukat.

Egy Shadi Petosky nevű transznemű gyártásvezető úgy vélte az Insider kérdésére, hogy az LMBTQ-aktivistáknak nem szabad megelégedniük azzal, hogy szerepet kapnak a szórakoztatóiparban, hanem szerinte azért is harcolniuk kell, hogy a homoszexuális és a kapcsolódó tartalmak minél nagyobb arányban kerüljenek be a műsorokba. Hozzátette: a lobbijuk során felvállalják a vitákat, a súrlódásokat, de még a felfüggesztések elszenvedését is. Ebben persze komoly intézményi háttér is segíti őket. Petosky arról is említést tett, hogy a GLAAD nevű amerikai nem kormányzati médiafigyelő szervezet segítségével kijárta, hogy a Pride szó bekerüljön egy gyermekműsor címébe. A GLAAD még arról is meggyőzte Hollywoodot, hogy emeljék meg az LMBTQ-s témák jelenlétét a TV műsorokban, és még olyan gyermekműsorokat készítő csatornák is kötélnek álltak, mint a Nickelodeon, PBS, vagy a Cartoon Network.

Soha nem látott növekedés

Mint a Breitbart korábban megírta, az utóbbi években elárasztották a meleg karakterek a meseműsorokat: csak 2017 és 2019 között 222 százalékkal nőtt az LMBTQ-s szereplők és történetek száma. Ma már gyakorlatilag lehetetlen olyan televíziós csatornát találni, amelyben ne lenne homoszexuális karakter vagy tematika.  Egy korábbi tanulmányban 259 meleg karaktert számoltak össze a gyermekrajzfilmekben és a kicsiknek készített sorozatokban.

Sokakban felháborodást keltett, amikor 2019-ben a Disney a Kacsamesék című műsorában egy olyan szivárványcsaládot ábrázolt, amelyben a homoszexuális gyereket két apa nevelte, valamint amikor a Discovery az Én kicsi pónim című meséjében egy leszbikus pónipár szerepeltetett. Ugyanebben az évben a PBS Arthur című műsora évadpremierjébe pedig egy homoszexuális esküvőt írtak bele. Néhány napja Kirstie Alley amerikai színésznő figyelmeztetett arra, hogy mára már szinte minden képernyőről perverz tartalmak ömlenek a gyermekekre, és csípősen megjegyezte, hogy Hollywood ezzel a szélsőséges érzékenyítéssel azt éri el, hogy olyan „nyitottá" válik a társadalom, hogy még a pedofíliát is pusztán a gyermekek szeretetként értelmezik.