A Facebook érzékeny társadalmi kérdésekre hivatkozva utasította el egy állami szintű rendőrségi szervezet azon kérését, hogy az év tisztjéről reklámként képeket tegyenek közzé - írja a V4NA nemzetközi hírügynökség. 

A szövetség megpróbált fizetni a Facebooknak azért, hogy egy bejegyzésüket kiemeljék, amelyen Jeffrey Bieber rendőr szerepelt, akit az év tisztjének választottak. 

Jeffrey Biebert az év rendőrtisztjének választották.Forrás: www.centralillinoisproud.com

Biebert februárban egy forgalmi ellenőrzés során többször is megszúrt egy fiatal. A rendőr védekezés közben lelőtte a 19 éves támadóját. Bieber a támadás következtében ideg és artériás károsodást szenvedett, ami miatt kórházba is került.

Végül a rendőrfőkapitány jelölte Biebert az egyesület vitézségi érdemére a támadás miatt.

Amikor a díjazási bizottságunk felülvizsgálta a jelöléseket, még magasabb kitüntetésekre tett javaslatot, a tiszt bátorsága, és áldozatvállalása miatt

- jelentette ki a szervezet ügyvezető igazgatója.

A Facebook azonban elutasította a díjazásról szóló poszt kiemelését, miután állításuk szerint a poszt megsértette a közösségi média irányelveit. Ezt a hirdetési tartalmat eltávolítottuk, mert megsértette a Facebook irányelveit. Lehet, hogy a hirdetését azért utasították el, mert politikusokat említ, vagy olyan kényes társadalmi kérdésekről szól, amelyek befolyásolják a közvéleményt. A politikával kapcsolatos hirdetések megjelenítésére vonatkozó irányelvek megkövetelik, hogy először megerősítse a személyazonosságát, majd pedig töltsön ki egy felelősségvállalási nyilatkozatot, amelyben meghatározza, hogy ki fizeti a hirdetéseket

Ed Wojcicki a szervezet ügyvezető igazgatója azonban nem találta kielégítőnek a Facebook magyarázatát. Mi úgy látjuk, hogy a Facebook szerint helytelen megtisztelni egy bátor hőst, aki súlyos sebeket szenvedett, miközben megvédte a városát. A sajtóközleményünkben nem volt politikus, és semmi köze nem volt választásokhoz, vagy jogszabályokhoz. A Facebook meg akarja akadályozni, hogy a rendőrséggel kapcsolatos jó hírek sok embert elérjenek, mondta Wojcicki.

A change.org oldalon a csoport egy petíciót indított, amelyben arra kérte a Facebookot, hogy vonja vissza a bejegyzéssel kapcsolatos döntését.