Az egyik kanadai tankerület tanárainak nem szabad megosztania a szülőkkel, ha a gyermekük transzneműnek (transgender) gondolja magát, csak ha ebbe a gyerek beleegyezik – írja a V4NA nemzetközi hírügynökség.

A dokumentumból, melyet a torontói kerületi iskolaszolgálat állított össze, kiderül, hogy a tanárok miként segíthetnek a diákoknak elrejteni a szüleik elől a nemváltásukat és a „nemi átmenetet".

A pedagógusokat arra utasítják, hogy a gyermekek szexualitásáról és társadalmi nemi (gender) identitásáról tudomásukra jutott információkat ne közöljék a szülőkkel amennyiben a diák erre nem ad külön utasítást.

Az irányelveket tartalmazó dokumentum szerint a tanároknak segíteniük kell a diákok nemek közötti átmenetét, és az pontosan le van írva, hogy az oktatóknak és az iskola dolgozóinak hogyan kell kezelnie a diákok magánéletét. Ennek értelmében pedig csak a tanuló kifejezett utasítására lehet elárulni a szülőknek vagy a törvényes képviselőknek, hogy a gyermekük transznemű (transgender).

"Az iskola dolgozói nem árulhatják el másoknak a tanuló transzneműségét vagy bármilyen identitását, kivéve, ha valamilyen oknál fogva különösen nagy szükség van az információra".

Továbbá az irányelv kimondja, hogy ezek a szabályok az óvodáskorú gyermekektől az érettségizőkig, mindenkire érvényesek. A titokban nemet váltó gyermekek családjával való kommunikációt is szabályoznák.

"Amikor az iskola felveszi a kapcsolatot egy titokban a nemi átmenet folyamatában lévő gyermek családjával, akkor először a diákkal kell konzultálni, hogy meghatározhassa a megfelelő személyes névmást. Erősen javasolt, hogy privát módon kérdezzék meg erről a transznemű személyt a tanév elején, és a válasznak megfelelően utaljanak rá minden kommunikáció során, ami a tanuló szüleivel történik" – áll a dokumentumban.

Azok a diákok pedig, akik transzneműnek vallják magukat, kiválaszthatják, hogy melyik mosdót és öltözőt akarják használni, illetve melyik sportcsapat illik legjobban az identitásukhoz. A tanórák során pedig a pedagógusoknak transzbarát tananyagokat kell oktatniuk, a befogadás érdekében.

"Az iskola vezetőségének és a dolgozóinak meg kell kérdőjeleznie a nemi sztereotípiákat, és befogadó tartalmakat kell ültetnie minden tantárgy tanítási módszertanába. Az iskolai tantervnek pedig integrálnia kell a transztudatosságot és a transzpozitív érdekképviseleti képzéseket a pedagógusok szakmai fejlesztési tervébe.A könyvtárosoknak transzpozitív könyveket kell beszerezniük, és ösztönözniük kell a gyermekeket arra, hogy ezeket olvassák" – olvasható az irányelveket tartalmazó dokumentumban.