2020 júniusában a japán vasúttársaság, a JR West megbírságolta azt az alkalmazottat, akinek a hibája miatt egy percet késett az egyik járat.
A férfi most 2,2 millió jenre (6 millió forintra) perli a munkáltatóját, mivel a helyzet számára lelki traumákat okozott.
A japán sajtó szerint a férfinak egy utasokat nem szállító vonatot kellett volna Okajama állomásról az ország déli részébe vezetnie, de véletlenül rossz vágánynál várt arra, hogy átvegye a vonatot a kollégájától. Mire rájött a tévedésére, és átszaladt a helyes vágányhoz, már két perc késésben volt a műszakváltás, így a vonat csak egy perccel később indult el, és ennyivel később is érkezett meg a kocsiszínbe.
A JR West ezért 85 yenre (235 forintra) büntette meg a meg nem nevezett alkalmazottat, de ezt később 56 yenre (155 forintra) csökkentették, mikor a férfi az okayamai munkaügyi felügyeleti irodához fordult. A férfi viszont a kisebb bírságot sem akarta elfogadni, mivel szerinte a késés nem okozott igazi fennakadást, mivel a vonaton nem voltak utasok.
A JR West viszont ragaszkodik a "nincs munka, nincs fizetés" elvhez, mivel a férfi nem volt időben a helyén, és ezzel késést okozott.
A mozdonyvezető márciusban fordult bírósághoz az ügy miatt, kártérítést követel.
A japán vasút híres a pontosságáról. 2017-ben nyilvánosan bocsánatot kértek azért, mert az egyik járatuk 20 másodpeccel korábban hagyta el az egyik állomást.