Gyakorlatilag betiltja a baloldali spanyol kormány a nemeket a játékreklámokban

Vágólapra másolva!
Spanyolországban a jövőben tilos lesz olyan játékreklámokat készíteni, amelyekben kifejezetten fiúknak vagy lányoknak szóló játékok szerepelnek. Bizonyos „fiús" és „lányos" színeket sem lehet majd megjeleníteni, és a reklámok igyekeznek majd „befogadó" (értsd: genderkonform) nyelvezetet használni – írja a V4NA nemzetközi hírügynökség.
Vágólapra másolva!

A baloldali spanyol kormánykoalíció megállapodott egy új magatartási kódexről, amely megakadályozza, hogy a játékgyártók „szexista" sztereotípiákat alkalmazzanak hirdetéseikben. Eddig néhány játékgyártó kifejezetten a lányokat célozta meg az ápolással, házimunkával és szépségápolással kapcsolatos termékek reklámozásával. A sporttal és technológiával kapcsolatos ajánlatok viszont a fiúknak szóltak.

A kép illusztráció Forrás: V4NA

Az új szabályozási kódex 2022. december 1-jétől érvényes és az új reklámokra vonatkozik majd. Maga a kódex összesen 64 etikai szabályt tartalmaz. Ezek alapján

a reklámok igyekeznek majd „befogadó" nyelvezetet használni, és a vállalatok többé nem használhatnak kék vagy rózsaszín színeket sem, amelyek arra utalnak, hogy termékeiket fiúknak vagy lányoknak szánják.

Alberto Garzón, radikális baloldali fogyasztóvédelmi miniszter a megállapodás aláírásakor azt mondta: az intézkedésre azért volt szükség, mert

A radikális baloldal által irányított spanyol fogyasztóvédelem decemberben már indított egy nagyszabású kampányt, amelyben

arra szólították fel az embereket, hogy „nemi (gender) szempontból semleges játékokat vásároljanak, mert csak a sztereotípiák nélküli játékok adnak lehetőséget a fiataloknak, hogy teljes mértékben kibontakoztathassák képességeiket".

A spanyol adófizetőknek mintegy 80 ezer eurójába kerülő kampány során több nagyvárosban is plakátokkal hívták fel a figyelmet a „szexista" játékreklámokra, de egy olyan videót is készítettek, amelyben a játékfigurák a gyerekszobában az állítólagos nemi sztereotípiák megszüntetésére szólítanak fel.

A genderőrület nem Spanyolországban kezdődött, hiszen már ezt megelőzően a LEGO dán játékgyártó bejelentette, hogy nemi szempontból semlegesen forgalmazza termékeit.

Ennél még radikálisabb lépésre szánta el magát a Mattel, amikor

a gendersemleges Barbie babát dobta a piacra,

hogy eltöröljék a társadalom által felállított nemi elvárásokat. Az új szériánál a gyerekek dönthetik el, hogy milyen hajuk, ruházatuk és kiegészítőik legyenek a babáknak, így egyszerre lehetnek férfi és női vonásai is a játéknak.

Ráadásul több bőrszínben is elérhetőek a babák, teljessé téve a radikális baloldali politikai korrektséget.