Teljes bukás a Netflixnél: kétségbeesetten próbálják elkerülni a pénzügyi összeomlást

Netflix, Homokember, sorozat
Vágólapra másolva!
Óriási bajban a Netflix, folyamatosan csökken az előfizetők száma, ezért kétségbeesésükben úgy döntöttek, hogy hirdetőket keresnek, a hirdetésmentesnek reklámozott streamingszolgáltatásba. Nemcsak a reklámmentességnek van vége, a tartalmak elérhetősége, megtekinthetősége is változik.
Vágólapra másolva!

A legtöbben a Youtube képében találkozhattak először a streamelés fogalmával, technológiájával, miszerint nem kell az adott eszközre letölteni a tartalmat a megtekintéshez. Maga a streamingszolgáltatás olyan adatátviteli megoldást jelent, amikor anélkül tudunk megtekinteni egy médiatartalmat, hogy teljesen letöltenénk azt. Idehaza a négy legismertebb streamingszolgáltató az Amazon, az HBO Max, a Netflix, és újonnan belépett a piacra a Disney. A streamingszolgáltatók úgy működnek, hogy a tartalomból a következő két-három percet letöltik azért, hogy az internet pár másodperces kimaradása esetén is folyamatos maradjon a lejátszás.

Részlet A megfigyelő című Netflix-filmből Forrás: Netflix

Mi kell a streameléshez?

Röviden: webböngésző vagy valamilyen okoseszköz. Laptop, Android rendszerű táblagép, iPhone és iPad egyaránt alkalmas lehet rá. Operációs rendszert illetően a minimum követelmény a Windows 10, az iOS 9.0 és újabb verziói, valamint az Android 4.4.2, illetve újabb verziói. A rendszerkövetelmények listáját a szolgáltatók közzétették.

A streaming szolgáltatást idáig úgy hirdette a Netflix, hogy reklámmentes. Ezért kellett előfizetési díjat fizetni. Most a Netflix bejelentette, hogy bevezet egy olyan csomagot, amely olcsóbb az eddiginél, ám azok reklámokat tartalmaznak és az elérhető filmkínálat is kisebb, és persze a legmagasabb képfelbontás is (720p). Csakhogy az olcsóság, hazugság: idáig a streamingben az volt a trend, hogy vagy előfizetési díjat fizet valaki, vagy reklámokat néz. A Youtube-on sem kell fizetni a reklámokat tartalmazó videókért. Vagyis: a Netflix akciója nem előrelépés, hanem egy pénzügyi kudarc következménye.

A Netflix nézettsége ugyanis a gátlástalan liberális propaganda miatt folyamatosan csökken.

Az új szolgáltatás november 3-án 13 országban indult el, óránként négy-ötpercnyi reklám látható, a tartalmak öt-tíz százaléka pedig a különböző licenckorlátozások miatt nem elérhető, és az előfizetők okoseszközeikre sem tudják letölteni a filmeket, ami az alacsonyabb sávszélességgel rendelkezők számára rossz hír.