Soros György célja, hogy az országot liberális imázsára alakítsa, külpolitikai prioritásainktól a büntető igazságszolgáltatási rendszerünk aláásásáig – ezt állítja a New York Post.

A lap szerint Soros György médiaszervezeteknek és újságírói agytrösztöknek adományoz, hogy elkerülje a „liberális aktivizmusa" miatti kritikát. A tényfeltáró írás Soros liberális propagandába való befektetéseit vizsgálja és hivatkozik a Médiakutató Központ nevű intézet új jelentésére, amely összefüggéseket tárt fel Soros György milliárdos liberális pénzember és 54 prominens médiaszereplő között.

A Soroshoz fűződő kapcsolataikról – gyakran az általa finanszírozott szervezetek igazgatótanácsaiban ülők – a legjelentősebb médiaszereplők közé tartozik:

Christiane Amanpour, a CNN- től a Soros által finanszírozott, nonprofit oknyomozó újságírói csoport, a Center for Public Integrity igazgatótanácsában ül, amelyet a kritikusok szerint főként republikánus adománygyűjtőket céloznak meg.

Lester Holt, az NBC munkatársa az Újságírók Védelmének Bizottsága igazgatótanácsának a tagja, Sally Buzbee , a Washington Post munkatársa, Julie Pace , a Reuters főszerkesztője és Alessandra Galloni , a Reuters főszerkesztője mind a Soros által finanszírozott, az újságírókat védelmező bizottság tagja ül. újságírók jogai.

Margaret Brennan a CBS -től és Fareed Zakaria a CNN- től a nagy befolyású Council on Foreign Relations, egy Soros által támogatott, az Egyesült Államok külpolitikájára szakosodott agytröszt igazgatótanácsában dolgoznak.

Az NBC elnöke, Cesar Conde tagja az Aspen Institute igazgatótanácsának, egy Soros által támogatott agytrösztnek. Az elmúlt években baloldali bizottságot hoztak létre az úgynevezett dezinformáció leküzdésére, és részt vettek a The New York Post Hunter Biden laptopsztorijának elnyomásában a nemrég megjelent Twitter Files-ban.

A PolitiFact főszerkesztője, Angie Dronbic Holan a Soros által támogatott Nemzetközi Tényellenőrző Hálózat igazgatótanácsában dolgozik, amely nyíltan arra kényszerítette a Facebookot, hogy cenzúrázza az általuk félretájékoztatást (azaz mindent, ami a liberális narratívával ellentétes) mint a több tucat tényellenőrző szervezet „magas szerve" az ernyője alatt.

 Soros nemcsak azért finanszírozza a médiát, hogy előmozdítsa radikális baloldali programját, de finanszírozása azzal is jár, hogy megvédi a kritikáktól a cikk szerint, amely külön kiemeli, hogy a Soros-kritikusokkal szembeni hamis antiszemitizmus vádja a leggyakoribb támadási irány a Soros által finanszírozott médiumok és újságírók körében. Médiaügynöksége ennek eredményeként vizsgálatot indítson ellenük.Ez a Soros-kritika antiszemita narratíva természetesen átterjedt más baloldali kiadványokra, például az Associated Pressre, a Washington Postra, a New York Timesra és látszólag mindenhol máshol. Annyira képtelen ez a vád, hogy az egyik kiadvány, a Moment Magazine antiszemitizmussal vádolta meg Benjámin Netanjahu izraeli zsidó miniszterelnököt, amiért bírálni merte Sorost - írja a Tűzfalcsoport.

Soros túlhajszolta médiabirodalmát a Trump-korszakban, és az MRC más kutatásai szerint Soros 2016 és 2020 között legalább 131 millió (47 milliár forint) dollárt fordított legalább 253 újságíró és aktivista médiacsoport befolyásolására a szélsőbaloldali nézetek előmozdítására. abortusz, gazdaság, rendőrség, környezetvédelem, LMBTQ-ideológia és Amerika-ellenesség. Az általános stratégia arra vonatkozóan, amikor ezek a csatornák Soros gaztetteiről számolnak be, az, hogy a vádakat „összeesküvés-elméletekként" fogalmazzák meg baljós indítékokkal rendelkező emberektől (hasonlóan ahhoz, ahogy a média a demokraták vétkeire vagy kudarcaira reagáló republikánusokat „a republikánusok becsapósnak" nevezi) ha ők tévednek.