Brüsszel szerint hozzá kell látnunk a tömeges akkumulátorgyártáshoz Európában

Horizontal POLITICS SPEECH ENVIRONMENT HEADSHOT HEADSHOT CLOSE UP
European Commission vice president Frans Timmermans speaks during an EU press conference at the COP26 UN Climate Change Conference in Glasgow on November 11, 2021. - COP26 President Alok Sharma said there was still an array of unfinished business at the crunch UN climate summit on Thursday as scientists urged negotiators to heed their warnings for the need for urgent action to global warming. (Photo by ANDY BUCHANAN / AFP)
Vágólapra másolva!
Európában készülnek a legjobb autók, ezért nem lehetünk a múlt rabjai, tömeges akkumulátorgyártásba kell kezdeni - jelentette ki Frans Timmermans, az európai zöld megállapodásért felelős uniós biztos a Bild című német lapnak adott pénteki interjúban.
Vágólapra másolva!

Timmermans azzal indokolta az elektromosautó-gyártás kiemelkedő fontosságát, hogy kínai gyártók 2023 végéig mintegy 80 új modellel állnak majd elő, illetve az Egyesült Államok és India is új gyártási kapacitásokat alakít ki. Mindez alátámasztja az innováció és a környezetkímélő közlekedési eszközök szükségességét.

Az uniós politikus szerint az elektromos autók nem sokáig lesznek "luxuscikkek": az ilyen járművek idővel megfizethetővé válnak, s mivel többen hozzájuthatnak majd, hamarosan a használt elektromos autóknak is lesz piacuk.

Frans Timmermans Forrás: AFP/Andy Buchanan

- magyarázta Timmermans, hozzátéve:

Az uniós biztos ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy nem többféle technológiával kell foglalkozni, hiszen akkor mindegyik iparág - így a zöld energia segítségével előállított szintetikus üzemanyag kifejlesztésével foglalkozó ágazat - terméke drága marad.

- mondta Timmermans, rámutatva, hogy "meg kell fogalmaznunk, merrefelé tartunk". Hozzátette: sem az Egyesült Államokban, sem Kínában nem foglalkoznak már a szintetikus üzemanyag előállításával, "hiszen ők sem hülyék".

A humán erőforrásokat illetően Timmermans elutasította, hogy leépítésekre volna szükség.

Az autóipar nem kevesebb embert, hanem új tudást igényel

- mondta a holland politikus. Hozzátette azt is, hogy "az igazi kihívást az alkalmazottak átképzése jelenti, mert "nem hengerekben, hanem akkumulátorokban és IT-rendszerekben jártas munkaerőre van szükség".

Megjegyezte, hogy Európában csak az akkumulátorgyártás területén 800 ezer munkavállalóra van szükség. Arra a felvetésre, hogy a 20-30 éve az autóiparban dolgozó embereknek van-e jövőjük a szektorban, leszögezte, hogy minden foglalkoztatottra szükség lesz a jövőben is.

- fogalmazott Timmermans, hozzátéve, hogy először is az európai munkavállalókat kell átképezni, akár az 50-55 éven felettieket is, mert ma már - szemben az egykori szénbányák bezárásának időszakával - megvan a lehetőség arra, hogy az embereket az iparágban tartsák.