Olaszország komoly mértékben szeretné növelni az autógyártását. A céljuk az évi 1,3 millió jármű elérése, a mostani évi 800 ezer alatti érték helyett. Az olasz kormány már tárgyal a Stellantis csoporttal - az olasz Fiat, Alfa Romeo, Maserati és Lancia márkák tulajdonosával -, hogy az évtized végére évi 1 millió darabra növeljék a csoport termelését, amire 2017 óta nem volt példa.
Ezenkívül Adolfo Urso ipari miniszter elmondta, hogy más autógyártókkal is tárgyalnak, hogy még mintegy 300 000 járművel növeljék a nemzeti termelést. A miniszter szerint egyeztetések folynak a Teslával és három meg nem nevezett kínai autógyártóval, melyek képviselői tavaly látogatást tettek az országban, hogy felmérjék a befektetési lehetőségeket.
Mivel az Európai Unió magasabb vámok kivetését tervezi a Kínából származó autóimportra, a kínai gyártók az európai gyártás lehetőségeit mérlegelik.
A Chery riválisai, a BYD és az MG Motor szeretnék bevezetni elektromos modelljeit Európában, melyek gyakran jobb hatótávval és szoftveres technológiával rendelkeznek, mint az európai hagyományos gyártók elektromos autói. A BYD 5 százalékos részesedést tervez elérni az elektromos autók európai értékesítéséből.
Kínai autógyártók érkezhetnek Olaszországba
Akár két kínai gyártó is megjelenhet az olasz piacon. A Stellantis azt fontolgatja, hogy kínai partnerével, a Leapmotorral évi 150 000 darab olcsó elektromos autót gyártatna Olaszországban, a Fiat torinói Mirafiori üzemében.
A források szerint a Chery mellett a Great Wall Motor, illetve a BYD érdeklődött az olasz lehetőségek után, azonban utóbbi decemberben Magyarországot választotta első európai autógyárának, ahol már 2026-ban szeretné elkezdeni a termelést.
Róma a Chery beruházásában bízik, amely a jelenlegi tervek szerint az Omoda és a Jaecoo márkákat az összes főbb európai piacon bevezeti, köztük az Omoda 5 crossovert és a Jaecoo 7 SUV-ot. Előbbi már idén, utóbbi 2025-ben jelenhet meg Európában.
A Chery Europe ügyvezető igazgatója, Jochen Tüting a Reutersnek elmondta, hogy magas európai eladásokra számítanak, amivel a helyi összeszerelő üzemet támogatnák.
"Európa-szerte vizsgáljuk a különböző lehetőségeket, hogy megteremtsük a helyi gyártás potenciális lehetőségét a jövőre nézve. Jelenleg több európai helyszínnel folytatunk tárgyalásokat” - mondta Tüting.
A Chery még nem döntött Olaszország mellett, más európai lehetőségeket is megvizsgál, de titoktartási megállapodások miatt nem hozhatnak nyilvánosságra helyszíneket.