Szinte mindenkinek van egy horrorisztikus külföldi szállásélménye. A túl kis szoba, a folyosókon szétdobált szemétkupacok, egy recepciós, aki láthatóan beteg és még sok minden megkeserítheti a pihenésünket. Bárcsak lett volna valami előjel! A szakértők szerint ezek a jelek valójában mindig ott vannak, csak meg kell tanulni észrevenni őket. Korábban mi is írtunk hasonló témában cikket: rémálommá vált egy család nyaralása Mexikóban.
Tanácsadókkal és tapasztalt utazókkal beszélgetve összegyűjtötték azt a 7 legfontosabb intő jelet, amire érdemes figyelni hotelválasztáskor.
Ha a weboldal neve furcsán néz ki, ha a hotel neve el van írva, vagy az oldal nem tűnik hivatalosnak, azonnal lépjünk tovább! David Eisen, a Hotels magazin szerkesztője szerint sokszor egy apró hiba is elég ahhoz, hogy elveszítsük a pénzünk – és még foglalásunk se lesz.
Ha csak túlságosan pozitív vagy épp elavult véleményeket találunk egy szállodáról, gyanakodjunk! Mychal Milian, a floridai egyetem vendéglátóipari professzora szerint az ilyen helyek gyakran rejtegetnek valamit. Ha pedig egy hotel még válaszolni sem képes az értékelésekre, az szintén rossz ómen.
Ha egy hotel csak sablonfotókat töltött fel megáról, vagy a képek minősége borzalmas, az is gyanús jel.
Milian szerint mindig érdemes külső forrásból származó fotókat is keresni a szállásról, hogy lássuk, milyen a hely valójában. Ha nem találunk ilyen képeket – jobb, ha nem kockáztatunk.
Egy „hihetetlen jó ajánlat” általában átverés. Milian figyelmeztet, ha egy hotel jóval olcsóbb, mint a környékbeli szállások, érdemes utánajárni, mi az oka. Előfordulhat, hogy extra díjakat számolnak fel a végösszeghez, de az is lehet, hogy egy rossz közbiztonságú környéken található a szállás.
Az első benyomás sokat elárulhat egy szálláshelyről, ha a recepciónál rendetlenség van, kellemetlen szagok vagy karbantartási problémákat látunk, az valószínűleg a szobák állapotát is tükrözi.
Egy régi szabály szerint elég megnézni a lobby mosdóját, ha az tiszta, jó eséllyel a többi helyiség is az lesz.
Egy telefonhívás sokat elárulhat a helyről. Ha bonyolult a kapcsolatfelvétel, az alkalmazottak nem segítőkészek vagy épp modortalanok, az azt mutatja, hogy valószínűleg a helyszínen sem vár minket jobb bánásmód.
Régi bútorok, nyikorgó ágy, hibás világítás – mind-mind intő jelek. Ha belépünk a szobába, és valami nincs rendben, azonnal kérjünk másikat! Vagy gondoljuk át, nem lenne-e jobb inkább másik szállást keresni. Ahogy a szakértők mondják:
Ha elsőre rossz érzésünk van, ne reméljük, hogy majd jobb lesz!
- írja a The Washington Post.
Korábban már írtunk arról, hogyan verhetnek át minket a közösségi médiában az utazási tanácsadók. Egy nő idegenvezetőként hirdette magát, és jóval drágább áron kínált szállásokat, mint ahogyan azokat az szállásadók oldalán ki lehetett bérelni.