Photek, az örök megújuló

Vágólapra másolva!
Rupert Parkes legutóbb áprilisban járt Magyarországon, oldalán egyik munkatársával, a norvég Teebee-vel. A Photek Records névadója letett már annyit az asztalra, hogy ennek apropóján érdemes áttekinteni a pályafutását.
Vágólapra másolva!

Photek gyermekkora óta foglalkozik zenével. Szaxofonozni tanult, később a hiphop, a dzsessz és a funk voltak rá maradandó hatással. A nyolcvanas évek legvégén kezdték érdekelni az elektronikus zenék, főleg a detroiti techno.

A kilencvenes évek elején Rupert megismerkedett Rob Solomonnal, akivel Origination néven elkészített egy jó adag hardcore-számot, később szólóban Studio Pressure néven kiadta a Jump Up Mk II-t. A növekvő érdeklődés övezte drum'n'bass-szcénában a neve egyre ismertebbé vált. 1994-ben létrehozta a Photek Recordsot, ahol az első évben olyan elnyűhetetlen alkotásokat adott ki, mint a Rings Around Saturn vagy az UFO.

Kicsit később LTJ Bukem - az elképesztően sikeres Good Looking Records tulajdonosa - kérésére Aquarius néven készített felvételeket néhány GLR-kiadványra. Ebben az időszakban a Good Looking szekere nagyon ment, köszönhetően az atmoszférikus (vagy ha jobban tetszik, delfin-) drum'n'bass térhódításának.

Forrás: [origo]

Egy évvel később, '95-ben Photek zenéire már inkább a reménytelen sötétség és a világvége-hangulat volt jellemző. Ekkortájt adta ki a Natural Born Killa ep-t, sőt Goldie kiadójának, a Metalheadznek egyik legjobb kiadványára felkerül a Neptune, amelyet bízvást nevezhetünk örök klasszikusnak.

Photek ismertsége és népszerűsége egyre csak nőtt, remixek elkészítésére kérték fel olyan nevek, mint David Bowie, az Everything But The Girl, Björk, valamint az Attica Blues, de készít egy remixet a Therapy? Loose című számából is, amelynek videóját néhanapján még mostanság is elcsíphetjük az MTV jobb sorsra érdemes alternatív műsorblokkjaiban.