Megvannak a Hyperspace-jegyek nyertesei!

Vágólapra másolva!
Kilencéves a Hyperspace, s a születésnap alkalmából április huszonharmadikán a Hyper-közönség nagy kedvence, a hozzánk szinte hazajáró német Chris Liebing, valamint a hazánkban most először fellépő New York-i legenda, Joey Beltram érkezik a Hajógyári-szigeten lévő Events Hallba. Olvasóink között öt darab kétszemélyes jegyet sorsoltunk ki.
Vágólapra másolva!

Az áprilisi Hyper legnagyobb ágyújának Joey Beltram számít, aki Liebinggel ellentétben még sose játszott nálunk. Joey, sok kollégájához hasonlóan tinédzserként (tizenhárom évesen) kezdett dj-zni, 1983-ban New Yorkban. Természetesen hiphoppal és a szárnyait bontogató elektróval foglalkozott eleinte.

Később, 1985 táján fertőzte meg őt is a chicagói house, ami szintén nem meglepő, hiszen számtalan mai technogéniusz ezt a korszakot és ezt a stílust jegyzi első mérföldkőként a technóhoz vezető úton. Belekezdett a zeneírásba is, első munkáját tizenkilenc évesen adta ki 1989-ben. Sikerre nem is igazán gondolt, csupán apró New York-i kiadókkal próbálkozott.

Egy évre rá azonban a belga R&S Records felfigyelt rá, és meg is jelent Energy Flash című lemeze. (Tíz évvel később a Muzik Magazin az Energy Flash-t az "évtized számának" választotta meg.) A nagy sikerű lemezt később követte a Mentasm, a My Sound, a The Caliber, a Places és a Close Grind, melyek meghozták Joeynak a hízelgő "innovátor" címet, mert óriási hatást gyakorolt zenészek tömegeire.

Nem véletlen, hogy olyan neves kiadókkal dolgozott, mint a Warp, a Tresor, a Novamute, a Trax és a Transmat. 1999-ben létrehozta saját kiadóját, az STX Recordsot, melynek alapkoncepciója Joey mindenkori hitvallása: olyan tánctérre való atombombákat jelentet meg, melyek stílusukban a house és a techno határait mossák egybe.

Forrás: [origo]
Liebing

Chris Liebing első klubja, ahol rezidensként muzsikált, a giesseni Red Brick volt. Négy évvel később, a klub bezárta után a "patinás" Eye-Q Recordsnál tevékenykedett, ahol megismerkedett Andre Walterrel, akivel a barátságon kívül gyümölcsöző munkakapcsolatot alakított ki: stúdiót építettek maguknak, ahol belekezdtek a zeneírásba.

Következő rezidensi állomása a frankfurti Omen, de nemcsak dj-ként lépett egyre inkább előre: az Under Cover Music Group együttműködésével beindította a Fine Audio Recordings labelt, melynek égisze alatt eleinte a mix formájában megjelentetett puritán fekete-fehér borítójú Audio válogatások születtek.

Legsikeresebbé a sorozatból az Audio07 és Audio11 vált, s így már világszinten ismertté vált a tehetséges fiatalember. Hirtelen tobzódni kezdett a fellépésekben, majd sikerén felbuzdulva saját kiadót alapított, a CLR-t. Természetesen a kísérletező kedvű zenész több labelre bontotta kiadóját, így találkozhatunk CLR, CL Retry, CLAU, Soap és Stigmata kiadványokkal, melyeket mind Chris neve fémjelez.

A legnagyobb szakmai elismerést 2003-ban érte el: a "legjobb hazai dj" kategóriában nyerte meg a German Dance Awardot, olyan géniuszok "elől", mint Sven Väth és Westbam.

Oyle