Állásinterjúk party közben

Vágólapra másolva!
Egy jó buli során tényleg minden megtörténhet, még akár egy menő állásra is szert tehetünk. Nem tévedés, van ilyen: senki se csodálkozzon, ha az önfeledt szórakozás közben egy jónevű multi fejvadásza álláslehetőségeket ajánl fel.
Vágólapra másolva!

Az IBM Magyarország tizenkét fiatal alkalmazottja hétvégenként a budapesti szórakozóhelyeket járja, új munkaerő után kutatva. A hazai éjszakai életben ez új jelenségnek számít, de a módszernek komoly hagyományai vannak - gondoljunk csak a régmúlt háborús időkre, amikor kocsmákban verbuválták a fegyverfogató fiatalokat.

Akkoriban néhány kancsó bor könnyen meggyőzte a szegényebb ifjakat a szebb jövő lehetőségéről. A szerződéseket persze borgőzős mámorban karcolták alá az ifjak, és napokon belül a csatamezőn találták magukat.

A kezdeményezés egyelőre kísérleti jellegű - tudtuk meg Intődy Gábortól, az IBM Magyarország kommunikációs vezetőjétől. Az "éjszakai toborzást" korábban csak Csehországban alkalmazták, de tervezik, hogy a jövőben a kelet-közép-európai régióban is bevezetik.

Információink szerint más multi itthon még nem próbálkozott ilyesmivel, bár állásajánlatokat tartalmazó szórólapokba könnyen belefuthatunk mozi után, vagy egy pub bejáratánál.

Doma Gergő, egy hoszteszcég tulajdonosa elmondta, ott azért még nem tartunk, hogy az ajándékitallal - és persze az elengedhetetlen kérdőívvel - felszerelkezett lányok ne férnének oda az a fiatalok asztalához az állásokat ajánlgató HR-szakemberektől, de nem tudni, mit hoz a jövő, elvégre marketing- és HR-szempontból a legértékesebb korosztály többsége péntek és szombat este legkönnyebben a szórakozóhelyeken érhető el.

Az IBM Magyarország toborzókommandójának tagjai egyébként nem HR-területen dolgoznak, egyszerűen csak szeretnek a cégnél dolgozni, és erről szívesen beszélgetnek másokkal is.

Az IBM szerint a személyes véleménycsere a lényeg, hogy minél több tehetséges fiatalt ismerjenek meg. Intődy Gábor felhívta rá a figyelmet, hogy ezek a kötetlen éjszakai beszélgetések nem helyettesítik a rendes felvételi eljárást, pusztán a kapcsolatfelvételt és az adatcserét szolgálják.

A kommunikációs vezetőtől megtudtuk, az eszközökbe az ingyenital nem fér bele, vagyis nem itatnak le senkit, mint egykoron a hadsereg, csak beszélgetnek és tájékoztatnak, ha erre van fogadókészség. Intődy azért hozzátette, a csapat saját fogyasztásából azért valamit átvállal az cég, így a leleményesebbek talán ki tudnak járni egy kör italt a toborzóktól.

A vállalatok szórakozóhelyeken történő népszerűsítése, azzal a céllal, hogy a potenciális munkavállalók figyelmét magára vonja, valóban nem szokványos módszer - mondta kérdésünkre Sinka Edina, a Randstad Hungary HR-szakértője.

Ma azonban egyre inkább szükség van a kreativitásra és az újszerű, figyelemfelkeltő marketingeszközökre, hiszen több cég keres magas szintű idegennyelv-tudással rendelkező munkaerőt, így a pályázók számos ajánlat közül válogathatnak.

Forrás: [origo]
Nem egy tipikus állásinterjú-helyzet