Vágólapra másolva!
A szombati Therapy Sessions Budapest keretein belül az Events Hellé átváltozó Studióban a darkstep nemzetközi hentesei veszik kezelésbe a köréjük gyülekező áldozati bárányokat. Széttorzított hangok, emberi és földöntúli sikolyok, vijjogás, ütvefúróként kalapáló dobokkal megtámogatva, avagy az első hivatalos mészárbéz party Magyarországon.
Vágólapra másolva!

A 2003-ban útjára indított Therapy Session partysorozat a házaspár Dylan és Robyn Chaos fejében fogalmazódott meg. A gondolat, hogy összekössék a horrorfilmek, a szadomazo fétisbulik, az extrém zenék és a fekete humor iránti rajongásukat a drumandbass-szel és ezt ne csak lemezeken, hanem a saját maguk által szervezett bulikon is tegyék.

A Therapy Sessions fő hangzását a darkstep adja, ami a drumandbass extrém és kompromisszummentes megnyilvánulása, amelyre nagyon találóan itthon a mészárbéz jelzőt aggatták. Az a fajta zene, amelyre nagymértékben hatott az indusztriál irányzat, a kemény techno és az extrém metál, és más embert próbáló hangzások. Széttorzított hangok, emberi és földöntúli sikolyok, vijjogás, ütvefúróként kalapáló dobokkal megtámogatva.

A házaspár egyesítette erőit a stílus másik alapítóatyjával, Technical Itch-csel, és összehozták a Freak, Obscene, Technical Freaks kiadókat. A hármas maga köré gyűjtötte a hasonlóképp eszement zenéket készítő producereket a világ minden tájáról.

Az extrém zene extravagáns partykat kívánt, így hát Robynék kissé újragondolták a bulizás fogalmát saját, kissé kattant látásmódjuk szerint. Díszletekkel, pirotechnikával és más látványelemekkel idézték meg a sötét oldal szellemét.

Ez olyannyira bejött, hogy a londoni Therapy-partikra külföldről is szép számmal érkeztek a darkstep katonák, sőt nemrég utazó cirkusszá vált, terjesztve az eszement zenéket Japántól Oroszországon át Budapestig.

Legyen az kőkemény drumandbass, techno, hardcore gabber vagy éppen mezei metál, Panacea mindennek szorít helyet, ami kellőképpen extrém, hogy megállja a helyét az eszelős tekintetű német szettjeiben.

Panacea a techstep és darkcore aranykorában robbant be a dárenbézes köztudatba, a németet akkoriban olyanokkal emlegették együtt, mint Ed Rush és Nico (No U-Turn), az amerikai hardcore alapító atya Lenny Dee vagy a szintén német lázadó, Alec Empire (Digital Hardcore).

Position Chrome kiadója, amely élharcosa az embert próbáló hangzásoknak, manapság újra aktív, mostanság a technót és dobbasszust mesterien ötvöző Raidennel szövetkezik. Az évek során Panacea adott ki minimáltechnót a Mille Plateux M2 labelén, indusztriált az Ant-Zen-nél, és zenélt The Redeemer néven DJ Scud társaságában.

Panacea befejezi szettjét

A szemtelenül fiatal, orosz származású Max Anokhin, azaz Limewaz igazi csodagyerek. A gyerekkorában klasszikus zenét tanuló zongorista rádióműsorokon keresztül ismerkedett meg a drumandbass, a breakbeat és az ambient világával.

Oroszországból tizenegy évesen Amszterdamba költözve Max kapott néhány régi hangszert, amelyeken komolyzenei szimfóniákat írt. Tizenöt évesen merült el a dob és basszus világában, Limewax néven kezdett producerkedni.

Zenéi akár Technical Itch és Dylan szerelemgyerekei is lehetnének, sci-fi indíttatású, végtelenül sötét zenék pörölycsapással felérő durva ütemekkel. Innentől nem lehetett kérdéses, kik veszik szárnyaik alá az ifjú titánt.

Technical Itch a Changing Crisis EP-t, Dylan a 16-os Freak maxit szentelte Limewax-nek, akivel a Slave To Life-ot és a Life Of Sint is remixeltették. A kegyetlen és kompromisszummentes drumandbass új felfedezettjétől Scars On The Horizon című debütáló albuma után is számos tánctérrobbantó durvulás várható szólóban és szerzőtársával, az amerikai SPL-lel közösen is.

Limewax: Icicle

A mészárbéz világában Limewax mellett SPL a legtöbbet emlegetett ifjú tehetség. Az oregoni ifjonc pályája egészen hasonlóan alakul alkalmi társáéhoz.

Tinédzserévei elején az elektronikus zenét válaszotta, mivel nem talált magának olyan zenekart, amelyhez csatlakozhatott volna. Szülei számítógépén Photek és Aphex Twin zenéinek hatására maga is bütykölni kezdett, majd tizenöt évesen eljutott élete első rave-jére. Ettől számítva hat hónap múlva már dj-zett, technótól drumandbass-ig mindent lejátszva.

Néhány évvel később SPL egyre kimunkáltabb és hangzásukban tökéletesebb zenéi felkeltették Technical Itch érdeklődését, aki remixeltette vele az Elevationt, és idén megjelentette SPL szerzeményeiből a The Death EP-t. Dylan is felfigyelt SPL-re és meghívta a Freak famíliába, ahol a Limewax-szal közös a We Have Life EP-vel tették le névjegyüket.

SPL emellett az ambient mágus Bill Laswellel is stúdiózik, illetve saját ambient-indusztriál szólóalbumán dolgozik, újabban pedig a dubstep világába is belekósolt.

SPL-Limewax-Soul Container: XTC (Kaju)

A német Neurotic Sound Foundation (NFS Crew) nemzetközileg elismert zajterrorista brigád, amelynek oszlopos tagja dj Fexomat, aki a csapatban Killerautomat és Fex néven jegyez zenéket. Emellett a weboldalból kiadóvá lett Darkstep.org-ot kormányozza.

Fexomat azonban leginkább lemezlovasként hírhedt, hogy a mindenféle "core"-okat nem csak hangminták erejéig keveri metállal, hanem teljes számok vagy agyament mashupok formájában mutatja meg, hogy mennyire működhetnek a vaskos gitárok és a szanaszét tört ritmusok együtt.

Jegyek az április 26-i partyra elővételben 2500 forintért kaphatók, a helyszínen háromezret kell kicsengetni értük, míg a vipjegyek ötezer forintot kóstálnak a Hajógyári-szigeten.

party.[origo].hu

Fexomat live