A magyar munkavállalók 75 százaléka regisztrált már valamilyen közösségi oldalon, és az ő 15 százalékuk a munkakeresés során is elsősorban ezeket a portálokat használja - áll a Randstad hr-szolgáltató cég közleményében, mely egy friss felmérés eredményéről számol be.
A Workmonitor nevű, 29 országra kiterjedő kutatás szerint a közösségi médiában található információk egyre jobban befolyásolják az álláskeresést. A megkérdezettek többsége például nem jelentkezne egy olyan cég álláshirdetésére, amelyről kedvezőtlen híreket olvasott ezeken az oldalakon.
Az iWiW-nek 4,5, a Facebooknak mintegy 2,5 millió regisztrált magyar tagja van, míg a kimondottan szakmai kapcsolatépítést szolgáló LinkedInen nagyjából 130 ezer hazai munkavállaló regisztrált. A Randstand szerint az álláskeresésben egyértelműen az utóbbihoz hasonló portáloké a jövő.
A Randstad kutatása szerint világszerte növekszik a közösségi portálok és a munka kapcsolatának jelentősége. Különösen a sok fiatal dolgozóval rendelkező államokban domináns ezeken a csatornákon a munkavállalói szerep. Indiában például a megkérdezettek 60 százaléka a kollégáival is Twitteren tartja a kapcsolatot, és 79 százalékuknak származott már üzleti előnye a közösségi média használatából.
"A magyarok számára talán a lengyel adatok a legérdekesebbek, Közép-Európában ők aknázzák ki legjobban a Facebook, a Twitter vagy a LinkedIn lehetőségeit. Lengyelországban például 36 százalék bízik abban, hogy pusztán a közösségi média segítségével is találna állást, de ehhez hozzájárul, hogy a válaszadók 37 százaléka elsősorban munkavállalóként jelenik meg ezeken az oldalakon" - idézi a közlemény Jankovich Ilonát, a Randstad Hungary ügyvezetőjét.