Miért érdemes állásbörzére kilátogatni? Az Internet adta lehetőségeket kihasználva már minden cégről lehet információt gyűjteni.
Hogyan készüljenek az álláskeresők az állásbörzékre?
Fontos az információgyűjtés, a kiállító cégek listájának áttekintése a cégkatalógusból vagy az állásbörze honlapjáról. Szerencsés esetben ezután következik a felkeresendő cégek körének összeállítása. Sajnos ezt a lépést nagyon sok álláskereső kihagyja. Lehetetlen a rendezvény ideje alatt az összes standot felkeresni, a látogatók nem koncentrálják a figyelmüket és az idejüket azokra a cégekre, ahová eséllyel pályázhatnak. A szelektálás után e cégekről és a nyitott pozíciókról tanácsos minél több információt gyűjteni. Az Állásbörze honlapján minden cégnek van egy bemutatkozó oldala, ahonnan linkek mutatnak a vállalat honlapjára. Ha az utóbbit is átnézi a pályázó, nagyon jó benyomást tehet felkészültségével a vállalat képviselőjére.
Általános vagy cégre szabott önéletrajzot vigyenek a hallgatók az állásbörzére?
Ha tudjuk, hogy mely cégeket célozzuk meg, akkor a céghez és a pozícióhoz szabott CV-t kell készíteni. Emellett érdemes általános, amerikai típusút is írni, mert előfordulhat, hogy a helyszínen találunk olyan céget, ahová jelentkeznénk. Az önéletrajz megírásakor ügyeljünk arra, hogy áttekinthető legyen, mert a HR-esek átlagban 30-60 másodpercet szánnak egy-egy önéletrajz áttanulmányozására.
Elvárás a kísérőlevél?
Nem. A rendezvény látogatóinak többsége nem is hoz magával kísérőlevelet. Ha azonban tudjuk, hogy hová szeretnénk jelentkezni, pályázatunkhoz csatolhatunk rövid motivációs levelet. Ezzel is kitűnhetünk a több száz, hozzánk hasonlóan a kiszemelt céghez pályázó "versenytársunk" közül.
Ha a rendezvény után, e-mail-en küldjük el jelentkezésünket, mindenképpen ajánlott a motivációs levél.
Számít az állásbörzén a személyes benyomás? Ha szimpatikus jelölttel beszél a cég képviselője, megjegyzi?
Sok függ attól, hogy ki képviseli a céget. Előfordul, hogy készülnek széljegyzetek, főleg ha a szakmai vezető jön el, és speciális szaktudással keres jelölteket. A multinacionális vállalatoktól legtöbbször a HR-osztály munkatársai jönnek. Velük a mérnökjelöltek általában az elvégzendő feladatok szakmai kihívásait nem tudják megbeszélni, ráadásul a multik standjainál hatalmas tömeg szokott lenni, itt az is sikernek számít, ha 10 percet ránk szán a cég képviselője.