[origo]
Nyomtatás

Bioüzemanyagtól táltosodhat meg Talmácsi
2010. augusztus 11., szerda, 8:50


A Mollal történt júliusi szakítás után Talmácsi Gábornak máris új főtámogatója van. A világbajnok motorost ezentúl a magyarországi Hungrana Kft. is szponzorálja, amely elsősorban a GreenPower E85 nevű bioüzemanyagát szeretné népszerűsíteni a Talmácsi segítségével.


A július közepén bejelentett Mol-szakítás után egy új - üzemanyag-előállításban is érdekelt - cég jelentette be, hogy támogatja Talmácsi Gábort. A magyarországi Hungrana Kft. elsősorban az E85-ös bioüzemanyagáról lehet ismert az autósok körében, ezt szeretné tovább erősíteni a cég, amely a kukoricaalapú GreenPower E85-ös termékét reklámozná a világbajnok motorossal.

Dr. Lengyel Attila ügyvezető igazgató elmondása szerint már régóta tervezték az együttműködést Talmácsival, aki szerintük jelenleg a legjobban és a leghitelesebben tudja népszerűsíteni a termékeiket és azok használatát. Az augusztus 11-én bejelentett szerződés az idei szezonra szól, de a felek tervei szerint hosszabb távú lesz az együttműködés.

Korábban a Mol nem csupán Talmácsit, hanem a csapatát is támogatta, a Hungrana Kft. viszont csak a sportolót szponzorálja, a motoros menedzserének, Stefano Favarónak elmondása szerint azonban akkora összegről van szó, "amelyből tudnak eleget adni a csapatnak is, hogy versenyképesek maradjanak".

"Óriási megtiszteltetés számomra, hogy szezon közben mögém állt főtámogatóként egy cég, így nyugodtabban tudom folytatni a bajnokságot. Az igazi verseny még csak most kezdődik, nyolc futam után kezdenek letisztulni és kirajzolódni az erőviszonyok. Nagyon lényeges szempont, hogy a Hungranával kötött szerződés nem eredményhez kötött, így még kevesebb terhet kell cipelnem egy verseny során, csak így lehet 100 százalékosan koncentrálnom egy futam során." - nyilatkozta Talmácsi.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Kukoricából üzemanyag

"Az országban elsők között privatizált cégek egyikeként az állami tulajdonú Szabadegyházi Szeszipari Vállalat értékesítésével vált a Hungrana Kft. az Agrana International, valamint a Tate & Lyle és az ADM tulajdonában lévő Eaststarch 50-50 százalékos közös vállalatává. Vállalatunk termékpalettáját és méretét tekintve az európai gyártók élmezőnyébe tartozik, társaságunk az Európai Unió piacvezető izocukorgyártója. Az előállított termékeink alapanyaga 100%-ban kukorica, amelyből magas szénhidráttartalmának köszönhetően speciális technológia segítségével további értékes termékek állíthatók elő. Az általunk gyártott keményítő, szilárd és folyékony édesítőszerek, alkoholok, takarmányok a legkülönfélébb iparágakban használhatók.A Hungrana Kft. jelentős tőkebefektetéssel Közép-Európában egyedülálló módon úttörő munkát vállalt abban, hogy a nagy oktánszámú, jó motorikus tulajdonságokkal rendelkező, magas bioetanol-tartalmú környezetbarát E85 üzemanyagot hozzáférhetővé tegye a magyar gépjármű-tulajdonosok számára. A cég a közép-európai térségben elsőként kezdte meg az MSZ CWA 15293 ("Gépjármű-hajtóanyagok. Etanol-E85. Követelmények és vizsgálati módszerek") szabványnak minden vonatkozásban megfelelő minőségű GreenPower E85 márkanévvel ellátott üzemanyag forgalmazását" - olvasható a cég honlapján.


A tavalyi, meglehetősen sikertelen MotoGP-s kitérő után 2010-es szezonban ismét kategóriát váltott Talmácsi, aki a korábbi 250 köbcentimétereseket felváltó Moto2-ben indul a Speed Up Aprilia Team színeiben. Nyolc futam után Talmácsi eddig 52 pontot gyűjtött a vb-n, amellyel az összetett nyolcadik helyén áll (holtversenyben) jelenleg. Gábor idei legjobb eredményét a Francia Nagydíjon érte el, ahol az ötödik helyen intették le. Talmácsi csapattársa, az olasz Andrea Iannone eddig két futamgyőzelmet ért el, az összetett pontversenyben a harmadik.

A Mol-szakítás oka: nem tudott dobogót ígérni Talmácsi

Július 16-án jelentette be Talmácsi menedzsmentje, hogy a Mol nem támogatja tovább a korábbi világbajnokot és a csapatát. Az olajipari cég illetékesei megkeresésünkre elmondták, hogy a Mol továbbra is szponzorálta volna Talmácsi Gábort, csak dobogós helyezéseket kértek a szezon második felére, amit viszont nem tudtak ígérni. Az idei együttműködést úgy kezdték meg, hogy Talmácsi szerződésébe bekerült egy pont, miszerint ha az első hat versenyen nem hozza a várt eredményeket, akkor a Mol kiszállhat. Az utólag nyilvánosságra hozott szerződésrészlet oka valószínűsíthetően Talmácsi tavalyi gyenge MotoGP-s szereplése volt, amely után a Mol mégis kitartott támogatottja mellett, de 2010-re sokkal jobb eredményt remélt. Az alábbi linkre kattintva olvasható a témával részletesen foglalkozó cikkünk.