A következő év, első teljes szezonja fantasztikusra sikerült: megnyerte első futamát (Belgiumban), a világbajnokságban a harmadik helyen végzett - még Ayrton Sennát is megelőzve. Utána 1994-ben és '95-ben is világbajnok lett, majd nagy fába vágta fejszéjét, csatlakozott a Ferrarihoz. Első éve a vörösöknél gyengére sikerült, aztán 1997-ben már újra vb-győzelemért harcolt, túlságosan is hevesen. Az utolsó futamon kilökte Jacques Villeneuve-t, amiért kizárták a világbajnokságból, noha eredményeit és pontjait megtarthatta.
Megingathatatlan önbizalma - sokak szerint arroganciája -, és rendkívüli győzni akarása miatt gyakran került konfliktusba a pályán. A legemlékezetesebb ütközései - a fent említett eset mellett - Damon Hillel (1995-ben és '96-ban) és David Coutharddal (1998-ban) voltak.
1998-ban a McLarenek átvették a hatalmat a Forma-1-ben, Mika Häkkinent nem lehetett megállítani, Schumachernek mégis volt esélye vb-t nyerni, de az utolsó versenyen, Japánban, az első rajtkockán állva lefulladt a motorja, így a futamot az utolsó helyről kellett kezdenie. A finn lett a világbajnok, ahogy 1999-ben is, mikor Schumacher Silverstone-ban a gumifalnak ütközött és a lábát törte. Csak az utolsó előtti futamon térhetett vissza, ám ezt nem nagy örömmel tette, hiszen Eddie Irvine-t kellett segítenie, aki esetleges vb-győzelmével learathatta volna a babérokat Schumacher elől, így az ír lett volna a Ferrari első világbajnoka 1979 óta.
Irvine végül nem nyert, a történelmi cím pedig 2000-ben méltó helyre került: Schumacher pazarul kezdte és fejezte be a szezont, közben hadilábon állt a szerencsével, de az utolsó előtti futam után már háromszoros világbajnokként állhatott a dobogó tetején.
2001-ben autója összességében jobban alkalmazkodott a pályákhoz, mint a McLarenek vagy a Williamsek (melyek néhány helyen megállíthatatlanok voltak), így a kiegyensúlyozott Ferrari a Schumacher jelentette plusszal biztosan hódította el a vb címet, 123 ponttal, ami világcsúcs egy szezonban. A másik mérföldkövet a Belga Nagydíj jelentette, ahol a német lett minden idők legtöbb futamgyőzelemet szerző pilótája.
2002 azonban nem tűnik ilyen egyszerűnek: a Ferrarinak már negyedik évben kellene megvédenie vb-elsőségét, Schumacher pedig komoly ellenállásra számíthat öccse, Ralf, Juan Pablo Montoya (mindkettő Williams) és Coulthard (McLaren) részéről.