Vágólapra másolva!
A jelenleg csapat nélkül álló Talmácsi Gábort tesztelésre hívta a superbike-sorozatban szereplő Team Pedercini. A gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentis kategóriájának korábbi világbajnoka négy napot tesztel az istállónál - áll a motorversenyző médiacsapatának [origo]-hoz eljuttatott közleményében.

A superbike-világbajnokságon induló Team Pedercini és a Kawasaki-gyár minden kötelezettség nélküli tesztelésre hívta Talmácsi Gábort. Január 10-14-ig Malajziában, a szepangi pályán a csapat ZX10-es versenymotorját próbálhatja ki majd a magyar motoros.

A kínálkozó alkalmat természetesen nem hagyja ki Talmácsi, hiszen amellett, hogy a malajziai pálya az egyik kedvence, a téli időszakban kitűnő motorozási lehetőség is számára ez a négy nap. A 2011-es idényben is Kawasaki-motorral induló Pedercini-csapat mellett ott lesz a teszten a Kawasaki-gyár teljes versenymérnöki stábja is, akik nagyon kiváncsiak a világbajnok motoros szakmai véleményére.

A superbike versenysorozat a MotoGP-t követően a második legnézettebb bajnokság a motorsportban, népszerűsége egyre inkább növekszik. Számos ismert motoros versenyez a sorozatban, köztük több korábbi MotoGP-s pilóta is. Max Biaggi mellett Checa, Melandri, Toseland, Vermeulen, Guintoli, Rolfo is úgy döntött, hogy kipróbálja magát a superbike-ban.

"A 2010-es szezon végén a folytatást a MotoGP-sorozatban terveztem, azonban az időközben bekövetkezett fordulatok miatt nem határolom el magamat a superbike-világbajnokságon történő indulás lehetőségétől sem. Egyelőre még nem tudok konkrétumokkal szolgálni a 2011-es folytatást illetően, de ahhoz, hogy dönteni tudjak mindenképpen fontosnak tartom, hogy kipróbáljak egy superbike motort is. Mindenre nyitott vagyok" - mondta Talmácsi Gábor.

"Ez a teszt semmi kötelezettséggel nem jár, viszont nagy mértékben hozzájárul a téli motoros edzésekhez, amivel fenn tudom tartani a kondimat. Korábban még nem volt alkalmam kipróbálni ezt a típust, így a teszten újabb tapasztalatokkal gazdagodhatok. Ezeknek a motoroknak az ereje hasonló a MotoGP kategóriában használtakhoz, teljesítményük 200 lóerő feletti és az egyenesekben több mint 300 km/h végsebességet érnek el" - tette hozzá a Moto2-es Jack and Jones istálló visszalépése miatt csapatot kereső magyar versenyző.