Vágólapra másolva!
Sebastien Loeb kilencszeres rali-világbajnok, jelenleg a túraautó-világbajnokságon szerepel a Citroen csapattal. Az Origónak adott interjúban elmondta, hogy sohasem volt elege a vezetésből, és a kedvünkért összehasonlította a Forma-1-et, a ralit és a WTCC-t - mert mindhárom szakágban szerzett tapasztalatokat.

"Minden rendben, jó itt lenni, de már a holnapi versenyt várom" - kezdte lazán a beszélgetést Sebastien Loeb. A kilencszeres rali-világbajnok, aki a túraautó-vébén is a legjobbak közt szerepel, rocksztárosan flegmán, mégsem barátságtalanul válaszolt az Origo kérdéseire a Citroen Magyar Nagydíj előtti rendezvényén.

Sőt, franciás könnyedséggel vissza is kérdezett, mit érdemes megnézni Budapesten, mert "ma este elmegyek egy étterembe a feleségemmel".

Rendes városnézésre nincs idő egy versenyhétvégén, a nap jó részét a Hungaroringen tölti, amely "nagyon technikás pálya, érdekes rajta vezetni, küzdeni kell a kocsival, előzni pedig nagyon nehéz. Tavaly például rosszul rajtoltam, aztán szépen be is ragadtam hátul."

Így rajzol López (b), és Loeb. Tudta, hogy balkezes? Forrás: Földi D. Attila, Citroen

Kedvenc pályája nincs, nem specializálódik, bár Spát "kétségtelenül klassz" helyszínnek tartja. Az atmoszféra azért Mogyoródon is remek, elsősorban mert "rengetegen jönnek Michelisz kedvéért".

"Jó pilóta - mondja a magyar menőről -, sokat harcoltam vele, mikor összekerültünk egy-egy versenyen, tavalyról például szép emlékeim vannak. Gyors versenyző, nehéz legyőzni. Beszélgetni is szoktunk, jóban vagyunk."

Loeb minden idők legsikeresebb raliversenyzője, kilenc vb-címet szerzett, számtalan rekordot megdöntött, ezek után éles váltást jelent neki a zárt pályás versenyzés. "Mindenben különbözik a kettő. Ahogy vezetsz, ahogy a versenyre előkészülsz. A rali sokkal természetesebb, improvizatívabb, míg a túraautóknál sokat tanulmányozzuk az adatokat, és meg kellett tanulnom versenyezni a többi autóval a forgalomban."

Albert herceg gratulációját fogadja Monte-Carlóban Forrás: AFP/Valery Hache

Loeb F1-es autókat is tesztelt, és mivel rendkívül tapasztalt, megkértük, mondja el, mi a legjobb, legérdekesebb az F1-ben, a túraautózásban és a raliban: "A Forma-1-ben óriási sebességgel mész bele a kanyarba, a nagy leszorító erő és tapadás miatt pedig egészen szokatlan az autó kezelése. A WTCC-ben a harcot élvezem, ahogy közvetlen közel vagyunk a másik autóhoz, nagy csatákat vívunk, elég intenzív a küzdelem. A raliban az a jó, hogy mindenféle terepen vezetsz, ugratókon át, száz km/órás sebességgel az erdőben, ami hatalmas vezetési élmény."

Ahogy minderről beszélt, úgy tűnt, azért a ralit élvezte a legjobban: "Igen, valóban, de eljön a nap az életben, amikor valami mást kell csinálni. 17 éves korom óta raliztam, éreztem, hogy valami másba kell kezdeni, és ha már, akkor nem akartam túl későn váltani."

Loeb intelmei Lópezhez Forrás: Földi D. Attila, Citroen

Váltás ide vagy oda, sohasem érezte, hogy elege van a vezetésből, egyszerűen "ez a szenvedélyem, ez az, amit tudok, és mindig is szükségem volt az adrenalinra." Mit jelent a vezetés egy ilyen kaliberű versenyző számára? Önkifejezési forma, életstílus, szórakozás? "Egy kicsit mindegyik. Ez az életstílusom és a szenvedélyem - meg végeredményben a munkám is."

Loeb saját csapatot is működtet, ezen kívül tagja a Bajnokok a békéért klubnak. Arra viszont nevetve egy határozott nemmel felel, hogy sportvezetői ambíciói volnának, majd megjegyzi, a csapatot "azért csináltam, hogy maradhassak a motorsportban akkor is, ha versenyzőként kiöregszem majd."