Az NFL-ben könnyű felismerni, hogy melyik meccset játszották októberben: minden és mindenki rózsaszínbe öltözik, ez a szín az egységes jele a liga mellrákellenyes kampányának és küzdelmének.
A csapatokon is megjelenik a rózsaszín, miközben a drukkerek rengeteg szurkolói kellék és mez közül választhatnak a liga és a csapatok hivatalos boltjaiban, miközben vásárlásaikkal támogatják az Amerikai Rákellenes Ligát, az ACS-ot is. Csak az nem világos, milyen mértékben - a legfrissebb adatok alapján nagyon csekélyben.
A Business Insider arról ír, hogy az értékesítések ezen formájából származó bevétel mindössze 8 százaléka kerül a valós kutatási alapba. A többit elviszik az értékesítők, a gyártók, maga a liga, és az ACS is csak a megkapott összeg 71 százalékát tudja továbbítani a kutatási alapba, így jön ki az eredeti bevétel 8 százaléka.
Minden 100 dollárból 12,5 dollár kerül az NFL-hez, az NFL ebből 11,25 dollárt továbbít az ACS-nak. A maradék a gyártókat (37,5%) és a kiskereskedőket (50%) illeti meg,
csakhogy ebben az esetben a kereskedők maguk a klubok, illetve az NFL.
Az adatok nyilvánosságra kerülése után a liga egy közleménnyel fordult a közvélemény felé, melyben kifejtik, hogy a kampányból származó bevételek azon részét, melyet nem továbbítanak az ACS-nak, a kampányköltségek fedezésére fordítják. Emellett kiemelik, hogy a program első három évében összességében 3,5 millió dollárt utaltak át a rákellenes ligának.
Az kétségtelen, hogy az NFL rengeteget tesz azért, hogy felhívja a figyelmet az önvizsgálatra és a rendszeres rákszűrések fontosságára, ezért is érthetetlen, hogy liga mércéjével aprópénznek számító bevételek elosztása miért nem átláthatóbb, hiszen így egyre nagyobb indulatokat gerjeszt az ügy az Egyesült Államokban.