Társoldalunk:

Az autistákért is futottak a Vivicittán

2016.04.17. 19:31

Mit keres egy rakás médiacég egy városi futóversenyen? És mit akar ezzel elérni?

"Sokszor mondják, hogy a futás magányos sport, de ha az ember körbenéz, láthatja, hogy lehet közösségi élmény is. Tavaly 26 ezren voltak, idén már 30 ezren, ezzel a legnépesebb szabadtéri rendezvény Magyarországon. Ez a kétnapos verseny olyan közösségi élményt teremt a futás örömével, amely javítja az emberek lelkiállapotát" – mondta az Origónak a hétvégi budapesti Vivicittá városvédő futáson a Magyar Telekom kommunikációs vezetője, Bánhegyi Zsófia.

Több mint 30 ezren neveztekForrás: MTI/Kovács Tamás


A futóverseny főtámogatója alapította a legnagyobb magyarországi médiacsoportokkal közösen a Fenntarthatósági Médiaklubot (FMK), mely saját sátorral volt jelen a Margit-szigeti eseményen.

De mit akarnak fenntarthatóvá tenni?

Nem csak környezetvédelemről van szó.

"A három fókuszpont a klímavédelem, a fogyatékkel élők és a digitális oktatás. Az elmúlt években, például, 60 ezer gyereket oktattunk arra, hogy hogyan kell biztonságosan használni az internetet. Idén a fogyatékkal élők vannak középpontban, most is az autistáékért futunk. Két évre szerződtünk a Mosolyotthon Alapítvánnyal, melynek 14 intézményében autista fiatalok és felnőttek élnek. A mindennapi működésükhöz adunk támogatást. Az FMK számos közös programot szervez az alapítvánnyal, közel 5 millió forintot gyűjtöttünk már neki, és egy kutatást is csináltunk arról, hogy mennyire ismert itthon az autizmus" – mondta Bánhegyi Zsófia.

"Az egyesület olyan témák mellé áll oda, amelyekben a résztvevői hisznek, és a kommunikációs erejükkel képesek felhívni rájuk a társadalom figyelmét, hosszú távon változásokat is elérve."

Az FMK-nak az Origo Zrt. is tagja.