Társoldalunk:

Egy erős nőt látok, amikor a tükörbe nézek

2016.07.06. 17:48

Idén a nézők a saját szemükkel is meggyőződhettek arról Budapesten, hogy mennyire sikeresek a magyar nők az edzőtermi sportokban, a WBPF nevű szervezet Európa-bajnokságán ugyanis temérdek dobogós helyezést értek el a mieink. Volt azonban valaki, aki az aranyérmesek közül is kiemelkedett, és teljesen lenyűgözte a nézőket és a zsűrit: Farkas Gabriella a saját kategóriájában megnyert bajnoki cím után az összetett elsőséget is megszerezte. Felkészülésről, motivációról, nehézségekről és a női test szépségeiről is beszélgettünk a bajnoknővel.

„Amint fellépek a színpadra, azt érzem, hogy kinyílok, mint egy virág. Élvezem minden pillanatát, sokszor sajnálom, hogy olyan hamar le kell jönni. A színpadon csakis a pillanatnak élek, és minden mozdulatommal próbálom ezt átadni a bíróknak és a közönségnek is. Varázslatos érzés, mikor a nézőtéren ülő edzőm szemében elégedettséget látok" – idézte fel az Origo kérdésére Farkas Gabriella, hogy mit érez és mit gondol akkor, amikor színpadra áll.

Középen a budapesti Eb aranyérmese, Farkas GabriellaForrás: Solymosi Márton / Pixelmester.hu

A 28 éves sportolónő idén két aranyérmet is nyert a WBPF budapesti fitnesz Európa-bajnokságán. Először első lett a Sportmodel Physique kategóriában, majd megnyerte a bajnokok bajnoka címet.

A szakértők szerint ő a kategória kaméleonja, mert a hétköznapi megjelenése minden színpadi külcsínyt nélkülöz. Tökéletes a bőre, és smink nélkül, a szolid szemüvege mögött inkább tűnik szigorú edzőnek, mint egy kontinensverő divanak.

Azonban ez mind 180 fokos fordulatot kap, amikor a színpadra készül. Éppen a napokban költözött Budapestre, mert nem akarja a véletlenre bízni a pattaya-i vb-re való felkészülését. Mostantól már személyi edzőként is elérhető a XIII. kerületben.

„Az Eb összetett bajnokának lenni leírhatatlan érzés. Több versenyzőtől, edzőtől és nézőtől is pozitív visszajelzéseket kaptam a kisugárzásommal, mozgásommal kapcsolatosan, ezek nagy hatással voltak és vannak rám, így reménykedtem benne, hogy a győztesek győztese lehetek."

Mi is az a Sportmodel Physique?
„A Sportmodel Physique kategória izmosabb, definiáltabb, szárazabb formát takar, mint a a Fitmodel Physique kategória. Ugyanakkor itt is nagyon fontos a nőiesség megőrzése, a kisugárzás elengedhetetlen. Számomra ez a kategória a tökéletes. Nagyon fontosnak tartom, hogy a nőiességemet megőrizve tudjak továbbra is versenyezni" - meséli Farkas Gabriella.

Gabriella gyerekkora óta rendszeresen sportol, versenyszerűen kézilabdázott és atletizált, különösen a rövidtávfutásban jeleskedett. Később kipróbálta az úszást, a hosszútávfutást és a teniszt is, de egyikben sem talált akkora motivációt, ami rabul ejtette volna. „2012-ben kezdtem el súlyzós. illetve funkcionális edzésekre járni, melyek nagyon megtetszettek. Ennek köszönhetően egyre komolyabban kezdtem el foglalkozni a testépítéssel, és felmerült bennem a versenyzés lehetősége is. 2015-ben léptem először színpadra, ahol egy tehetségkutató versenyen első helyezést értem el. Ezt követően kerültem kapcsolatba Kökény Bélával, akinek a segítségével teljes erőbedobással készültem a következő tavaszi szezonra."

Forrás: Végh Zoltán

Gabriella kérésünkre arról is beszél, hogy mennyire elégedett saját magával. „Amikor a tükörbe nézek, egy erős nőt látok, akit semmi sem állíthat meg a céljai elérésében. Rengeteget tanultam, fejlődtem a verseny felkészülés alatt, ezt a tudást az életem minden területén kamatoztatni igyekszem. Már csupán ezért megérte számomra. Természetesen van még mit javítanom a fizikumomon, definiáltabb vállakat és hátat szeretnék, talán a lábammal vagyok megelégedve."

A felkészülés legkeményebb részének a diétát tartja, mivel így sok finomságról le kell mondania, de a cél érdekében bármit megtesz. „Nyilván hiányoznak az ízek, de a tudat, hogy minden tőlem telhetőt megtettem a tökéletes forma eléréséért, hogy minden egyes nap közelebb és közelebb kerülök a célomhoz, felbecsülhetetlen. Sosem csapnám be magam semmilyen félreevéssel. Hiszem, hogy ez csak így működhet."

Fitt és finom

Zabpelyhes gofri vaníliás túrókrémmel

Hozzávalók:
20 dkg zabpehelyliszt
3 evőkanál kókuszolaj
2 tojás
½ sütőpor
2-3 dl víz
fél doboz cottage cheese
ízlés szerint vanília aroma és édesítő

Elkészítés: A tojásokat ketté választjuk, majd a fehérjét kemény habbá verjük. Ezt követően a sárgájához hozzákeverjük a lisztet a sütőporral, a kókuszolajat, a vizet és az édesítőt. A következő lépésben a tojásfehérje habot óvatosan beledolgozzuk a lisztes keverékbe. Palacsinta tésztánál picivel sűrűbb masszát kapunk, melyet forró gofri sütőben kisütünk. Amíg a gofri sül, a cottage cheese-hez hozzákeverjük a vanília aromát és az édesítőt. Tálalásnál a gofrira halmozzuk a túrókrémet, esetleg gyümölccsel díszíthetjük

És mi az, amit minden esetben szeret? „Ha hiszik, ha nem, az edzőtermi munkában mindent szeretek. Minden egyes nap alig várom, hogy eljöjjön az edzés ideje. Ilyenkor teljesen kikapcsolok, élvezem a mozgás adta felszabadító érzést."

A boldog győztesForrás: Solymosi Márton / Pixelmester.hu

Egyetért azzal, hogy Magyarország nagyon sikeres ebben a sportágban, a közvéleményt mégsem sikerült eddig igazán meggyőzni a létjogosultságáról. Úgy véli, sokan nem látják, mi van egy felkészülés mögött, mennyi mindenről kell lemondani, milyen nagy akaraterőre, kitartásra van szükség hozzá. „Nyilván nem mindenki született versenyzőnek, de érdemes lenne a felkészülés hátterében húzódó dolgokra is rávilágítani a hétköznapi ember számára. Rengeteget lehet tanulni önmagunkról, folyamatosan fejlődik a személyiségünk, rájövünk, hogy bármit képesek vagyunk elérni, csak akarni kell, értem ezt az élet bármely területére. Hiszem, hogy a versenyzők, nem csak a versenyeken, hanem a karrierben, magánéletben és az emberi kapcsolatokban is megállják a helyüket."

A kettős Eb-győzelem után a következő célja a világbajnokság: „Mindenképpen szeretnék kijutni Thaiföldre, és megszerezni a világbajnoki címet. Egy álmom válna valóra."

Forrás: Végh Zoltán
Gabi fitten tartó gyakorlatsora combra

Nagyon fontos a megfelelő bemelegítés. Erre tökéletes egy kis laza futás és néhány gimnasztikai gyakorlat. Az alábbi gyakorlatokat végezzük 4-5 körben 20 ismétlés számmal.

1. Végezzünk sétáló kitörést.
2. Ezt követően hajtsunk végre bolgár guggolást, kezdők sima guggolást.
3. A padra ülés szintén jól megdolgoztatja a comb feszítő izmait és a farizmot is.
4. Végül helyezkedjünk el hanyattfekvésben és 4-5 körben végezzünk lábtárogatást, hogy megdolgoztassuk a comb belső részét is.

A gyakorlatok elvégzése után ne feledkezzünk meg a nyújtásról, mely segíti az izmok regenerációját, elkerülhetjük az izomlázat és növeli az edzések hatékonyságát is.