Társoldalunk:

Fél egy újabb balesettől, inkább visszavonul a korábbi F1-menő

2016.11.05. 14:43

Mark Webber az idény végén felhagy a versenyzéssel, és nem azért, mert megunta, hanem, mert nem tud túllépni egy két évvel ezelőtti balesetén.

A 41 éves ausztrál pilóta jelenleg a hosszútávú világbajnoki sorozatban (World Endurance Championship, WEC) szereplő Porsche gyári csapat versenyzője, és az októberben Japánban rendezett 6 órás versenyen némileg váratlanul bejelentette, hogy az idény végén visszavonul. 

Mark Webber befejeziForrás: DPPI media/Florent Gooden

Az idény utolsó előtti futama, a sanghaji 6 órás előtt a Motorsport.com-nak nyilatkozva aztán elárulta a döntése okát is. Mint elmondta, képtelen túltenni magát egy két évvel ezelőtt, Interlagosban elszenvedett baleseten, és annyira fél egy hasonló esettől, hogy inkább felhagy az aktív versenyzéssel.

„A brazíliai baleset szörnyű volt a feleségem, Ann számára is. Óriási szerencsém volt egy őrületesen erős becsapódás után, de soha olyan hosszú időt nem töltöttem még rehabilitációval egyetlen balesetem után sem" – mondta Webber, aki több töréssel és agyrázkódással „úszta meg" az interlagosi ütközést.

„Az a legkevesebb, hogy tanultam az esetből. Az pedig, hogy újabban egyre többször tettem fel magamnak a kérdést az autóban ülve, hogy mit is keresek én itt, egyértelműen azt mutatja, hogy itt az idő abbahagyni."

Webber döntésében szerept játszik csapattársa, az új-zélandi Brendon Hartley idei silverstone-i balesete is, aki ugyan sérülés nélkül úszta meg a súlyos balesetet, de az a legkevesebb, hogy óriási szerencséje volt.

Hartley balesete:

Webbernek az interlagosi eset csak az utolsó csep lehetett abban a pohárban, amit hosszú karrierje alatt sikerült színültig töltenie balesetekkel. Kezdve egy 1999-es Le Mans-i akcióval végig kísérték pályafutását a kisebb-nagyobb balesetek – köztük néhány ijesztően nagy bukással. Íme egy hangulatos válogatás ezekből:

Nem volt ez rossz

Mark Webber tinédzser évei elején még motorversenyzőként kezdte karrierjét, majd 14 évesen ült először gokartba. Ezt követően előtt hazájában indult kisebb sorozatokban, majd Európába költözött, ahol már az 1998-ban és 1999-ben indult megbízhatósági túraautó-versenyeken, így Le Mans-ban is. 2002-ben egy Minardi volánja mögött mutatkozott be a Forma-1-ben, ahol később még a Jaguar, a Williams és Red Bull színeiben összesen 215 futamon állt rajthoz. Kilenc GP-győzelemmel, és három összetettbeli harmadik hellyel (2010, 2011 és 2013) a háta mögött vonult vissza. A végleges visszavonulásra pedig a november 19-i bahreini 6 órás után kerül sor.