Hihetetlen, hogy eltűnik a Volkswagen

Carlos Sainz, rali
Spain's driver Carlos Sainz gestures inside his Volkswagen during the technical verification of the Dakar 2011 Rally in Buenos Aires on December 31, 2010. The Dakar 2011 Rally will take place in Argentina and Chile between January 1 to 16. AFP PHOTO/ALEJANDRO PAGNI / AFP PHOTO / ALEJANDRO PAGNI
Vágólapra másolva!
Sorozatban megszerzett négy világbajnoki cím után kiszáll a ralivilágbajnokság mezőnyéből Volkswagen, ezt a gyár a hét elején hivatalosan is megerősítette. A sportág néhány meghatározó alakja óriási veszteségként értékelte a hírt. Carlos Sainz szerint sok köszönettel tartoznak a VW-nek, Petter Solberg úgy vélte, a csapat végleg a történelem részévé válik.

„Egyértelmű, hogy ez egy nagyon rossz hír a csapatnak, értem ezalatt a versenyzőket, a mérnököket és a szerelőket is. De az egész bajnokságra nézve sem a legjobb, hiszen a Volkswagen a Red Bull-lal együtt keményen dolgozott azért, hogy felépítse az WRC-t. Sok köszönettel tartozom nekik ezért" – nyilatkozta Kris Meeke, a Citroën Racing versenyzője.

„Érdekes lett volna megtapasztalni, hogy mire lettünk volna képesek ellene a következő szezonban. Számomra az egyik legnagyobb veszteség, hogy így senki sem mérheti össze a tudását többé ezzel az autóval" – tette hozzá.

Petter Solberg Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

„Minden annyira hihetetlen. Ha visszatekintünk arra, hogy a Volkswagen mit ért el a sportban, hány versenyt és bajnokságot nyert, egyszerűen hihetetlen a hír. Még pár hét a szezon végéig, és ez a csapat el fog tűnni, és a történelem részévé válik. Mostantól mindenki csak az általa felállított rekordra fog emlékezni, hiszen senki - még a Lancia vagy a korábbi a nagy csapatok sem – uralta úgy a mezőnyt, mint a Volkswagen és Sébastien Ogier" – sajnálkozott Petter Solberg, a 2003-as ralivilágbajnok.

Carlos Sainz Forrás: AFP/Alejandro Pagni

"Bár nagy szomorúság minden résztvevő számára, azt hiszem, nagyon fontos, hogy elfogadjuk és tiszteletben tartsuk a Volkswagen döntését. Nagyon sok köszönettel tartozunk, hiszen kevés olyan gyár van, amely olyan nagy elkötelezettséggel bírt a Dakar-rali felé, majd csatlakozott a ralivébéhez és azt is megnyerte" – vélte Carlos Sainz, aki ugyan a Toyotával lett kétszeres ralivilágbajnok, de 2010-ben a Volkswagen segítségével nyerte meg a Dakart.