A kegyetlen Szafari első áldozatai

Vágólapra másolva!
A 2001-es Szafari-rali nagy izgalmakkal kezdődött - már az első szakaszon meglepetések érték a mezőnyt és a nézőket. A Skoda a nap első legjobb idejét futotta Armin Schwarz révén, a brit Richard Burns, a tavalyi győztes pedig kiesett. S miután Colin McRae a harmadik gyorsaságin csatlakozott honfitársához, lefújhatjuk a várva várt és előre beharangozott brit összecsapást a két pilóta között. Tommi Mäkinen maradt nevető harmadiknak.
Vágólapra másolva!

A Skoda Octaviás Schwarz teljes négy másodperccel volt gyorsabb a Mitsubishis Tommi Mäkinennél az első gyorsasági, az Oltepesi szakasz során, akit azonban hátráltatott kisebb balesete egy madárral, amely bezúzta a Mitsubishi szélvédőjét. A második gyorsaságin, amely majd fele volt az elsőnek és a Szafari-rali talán legrövidebbje, Mäkinen átvette az első helyet. "Az abroncsok fantasztikusak, nincs velük semmi gondunk. Magabiztos vagyok, az autó nagyon jó lesz, mivel remek csomaggal megyünk" - nyilatkozta ekkor.

A harmadik gyorsasági szakaszon a Fordos csapat vegyes érzelmeket táplált. Mert bár Colin McRae kiesett (először a szervókormányból esett ki egy kallantyú, majd később, mikor kicsúsztak az útról és megpróbáltak visszatérni a versenybe, McRae kuplungja a pilóta hathatós segítségével besült), csapattársa, Carlos Sainz a szakasz leggyorsabb idejét futotta.

Közben Richard Burns nem tétlenkedett. Mert bár kiesett, de helikopteren keresztül követte csapattársait és a segítségükre volt az utakon, amelyek nincsenek elzárva a nyilvános közlekedés elől. Érthető módon csalódott volt a brit versenyző: "Sokként jött a kiesés. Az első gyorsasági szakasz 60 km-én voltunk túl, amikor nekicsapódtunk egy buckának. Nem volt nagy a becsapódás mértéke, és semmi komolyabb nem volt. A nyomás azonban elszállt a baloldali első lengéscsillapítóból, később pedig el is törött."

Talán a nap legutolsó gyorsasági szakasza okozta a legtöbb kárt. Ezen a szakaszon két Peugeot-s pilóta, a világbajnoki címvédő Marcus Grönholm és Didier Auriol is csatlakozott a kiesőkhöz. Egyedül Harri Rovanperä ért célba hármójuk közül, így beigazolódott a Peugeot döntése, mely szerint őt nevezték konstruktőri pontokra Auriol helyett. Utóbbi ugyanis felborult autójával, amely kigyulladt, de ő és navigátora nem sérültek meg. Grönholm pedig egy kerekétől "megfosztva" volt kénytelen elhagyni az afrikai csatamezőt. A Subaru sem úszta meg Burns kiesésével, Toshihiro Arai is kénytelen volt feladni a versenyt.

Az utolsó szakaszon ráadásul özönvízszerű eső esett, amelyről a Skodás belga Thiry így nyilatkozott: "Még sosem láttam ilyet. Most már értem, miért hívják a Szafarit a legnehezebb versenynek. Az autó azonban jól ment. Elégedettek vagyunk, remélhetőleg holnap még jobb eredményt érünk el."

Szombaton a rali öt újabb gyorsasági szakasszal folytatódik észak-nyugaton. A második nap során a mezőny 1327,81 km-t tesz meg, amelyből 426,24 km gyorsasági szakasz. Szombaton Nairobiból indul el a mezőny helyi idő szerint reggel négykor.

Szafari-rali - az élcsoport állása az első nap (négy gyors) után:
1. Mäkinen (Mitsubishi Lancer) 2:44:34 óra
2. Sainz (Ford Focus) 2:46:06
3. Rovanperä (Peugeot 206) 2:49:50
4. Solberg (Subaru Impreza) 2:51:49
5. Delecour (Ford Focus) 2:53:54
6. Schwarz (Skoda Octavia) 2:58:54
7. Thiry (Skoda Octavia) 3:04:17
8. Loix (Mitsubishi Carisma) 3:11:58
9. Pozzo (Mitsubishi Lancer) 3:28:57
10. Cavenagh (Subaru Impreza) 3:32:37

Korábban a [origo]-ban: