Társoldalunk:

Sainznak adták az Argentin rali első helyét

A versenybíróság az eredetileg első helyezett finn Marcus Grönholm után márkatársát, az ugyancsak Peugeot-val versenyző és egy ideig győztesnek kihirdetett címvédő, brit Richard Burnst is kizárta az Argentin-raliról. A világbajnokság hatodik futamát így a spanyol Carlos Sainz nyerte Forddal.

Fotó: MTI
Végül a Ford lett a befutó
Burnst azért diszkvalifikálták, mert autójának egyik alkatrésze az előírtnál húsz grammal könnyebb volt, nem szerezte hát meg első "francia" győzelmét. Kollégájától, a pontversenyben vezető Grönholmtól korábban azért vették el az elsőséget, mert a záró nap első gyorsaságija előtt a parc fermében külső segítséget vett igénybe, szabálytalanul.

Sainz sikerével beállította Tommi Mäkinen rekordját, 24-24 futamgyőzelmükkel most ketten a sportág történetének legjobbjai (Kankkunen és Colin McRae 23-23 alkalommal nyert). Érdekes: Mäkinen is úgy győzött legutóbb, a Monte-carlói ralin, hogy kizárták előle a gyorsabbat (aki amúgy a francia, citroënes Loeb volt). "Csodálatos nap" - nyilatkozta a spanyol klasszis. "Mikor reggel felkeltem, eszembe nem jutott, hogy nyerhetek - néha furcsa dolgok történnek a raliban. Tudom, milyen az utolsó pillanatban, sőt utána veszíteni, ez van, történjék bármi, az évkönyvek a győztes nevét örökítik meg. A maximumot hoztam, s így a világbajnokságban is sok minden változott. A következő futamok roppant fontosak lesznek, a Ford pedig versenyképes, nagyon várjuk az Akropolisz- és a Szafari-ralit."

A Fordtól amúgy McCrash barátjával kézenfogva tán a Citroënhez igyekvő, újabb vb-címre pályázó 40 esztendős Sainz mester utoljára a 2000-es Ciprusi ralin diadalmaskodott. A pontversenyben pedig befurakodott a Peugeot-pilóták közé, 12 egységnyi a hátránya az éllovas Grönholmmal szemben, holtversenyes Burnsszel, s csak egyre van a második Panizzitől. Colin McRae idei első dobogóját köszönheti a Peugeot-blamának, az észt Märtin pedig első fordos pontokként mindjárt hármat szerzett a negyedik hellyel. A csapat is visszahozott valamit, a különbség már "csak" 27 pont a Peugeot és a Ford között.

A Subaru is kapaszkodik, ám valószínűleg vezetői és pilótái is kissé beleőszültek ebbe a hétvégébe. Történt ugyanis, hogy Mäkinen a második helyről, az utolsó előtti gyorson esett ki, mert kockáztatott, hátha megelőzheti Grönholmot. Namost ugye ha csak biztonságit autózik, ő a győztes, Solberg meg minimum harmadik, ha a norvég még Sainzot is maga mögött tartotta volna, első vb-sikerét ünnepelhetné. Ha, persze. És a Subaru üldözné a Peugeot-t, erre "kapott" nyolc pontot a Fordtól...

A történtekkel még a Skoda járt igen jól, hisz Gardemeister mellett Eriksson is pontszerző lett, a csapatnak eddig semmi sem sikerült, most "berobbant", legalábbis az alsóházba. Kapott egy pontocskát a Hyundai is, a Mitsubishi még így sem.

Következik az Akropolisz-rali június (13-16.).

Az Argentin-rali módosított végeredménye (élmezőny):
1. Sainz, Moya (spanyol, Ford Focus) 4:08:09.1 óra
2. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) + 4 mp
3. Colin McRae, Nicky Grist (brit, Ford Focus) + 2:19.1 p
4. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 2:52.4 p
5. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Octavia) + 5:18.8 p
6. Eriksson, Thorner (svéd, Skoda Octavia) + 7:16.6 p
7. Kankkunen, Repo (finn, Hyundai Accent) + 8:03.3 p
8. A. McRae, Senior (brit, Mitsubishi Lancer) + 8:49.6 p

Ajánlat:

A vb állása

Korábban:

Burns nyerte az Argentin ralit

Fórum:

WRC