Társoldalunk:

Baumgartner: Két éven belül Forma-1

Peppino:  Amióta versenyzel F3000-ben - vagy alacsonyabb kategóriákban - nyertél már futamot, vagy értél el dobogós helyezést?

Baumgartner:  1999-ben harmadik lettem a Formula 2000-es Európa-bajnokságon Bruni és Pizzonia mögött. Abban a szezonban sikerült több versenyen is a dobogóra állnom, és a német bajnokságban öt futamot zsinórban megnyertem.

Tommy_Hilfiger:  Nem volt gáz a szponzorokkal, hogy a Nordic pilótájaként beülsz egy Jordanbe?

Baumgartner:  Nem. Természetesen egyeztettem a csapattal, és ők is örültek, hogy pilótájuk egy ilyen lehetőséget kapott.

Peth:  Melyiknek örülnél jobban, ha tesztpilóta lennél egy Forma-1-es csapatban, vagy ha maradnál pilóta a F3000-ben?

Baumgartner:  A tesztpilótai állásnak jobban örülnék, de ezzel együtt szívesen folytatnám a versenyzést a F3000-ben.

LORY_B:  Rossznyelvek azt híresztelik, állítólag édesapádnak is szerepe volt ebben a tesztben. Mi igaz ebből, illetve milyen úton-módon kerültél oda? Csengett a telefon, és Eddie Jordan azt mondta: 'Zsolti, gyere!', vagy hogy?

Baumgartner:  Egy ilyen lehetőséget pénzzel nem lehet megvenni, ezt az is bizonyítja, hogy erre még nem volt példa. Köztudott, hogy az ötlet Frank Tamás úrtól, a Hungaroring Rt. alelnökétől származott, és a Forma-1 világa is jónak tartotta, mert ezzel színesebb lett a program.

D-007:  Nem gondolod, hogy a nagy pénz mellett a sok fiatal pilóta is az oka annak, hogy hiányzik az a régi tűz az F1-ből, ami volt, mikor olyan nevek indultak egy versenyen mint Senna, Piquet, Patrese, Prost stb. Nem kellene több tapasztalatot szerezniük a pilótaknak, mielőtt a száguldó cirkusz porondjára lépnek?

Baumgartner:  Úgy gondolom, fontos a lépcsőknek a végigjárása, de vannak olyan kivételek, mint Button, Räikkönen, akik már az első évükben eredményesek, és felveszik a versenyt a Mercedesszel, esetleg a BMW-vel.

Peppino:  Mire gondolsz, amikor ülsz az autóban és várod, hogy elrajtolj a mezőnnyel, vagy amikor épp kicsúszol a pályáról?

Baumgartner:  A két gondolat nem hasonlítható össze, mert a rajtnál az ember csak a lámpára figyel, hogy mikor alszik ki, ha pedig megcsúszol a pályán, akkor arra gondolsz, hogy nem lenne jó kicsúszni, és korrekciókat teszel ennek érdekében.

Insan:  Melyik a kedvenc pályád?

Baumgartner:  Spa és a Hungaroring.

MiSchumi14: Milyen érzés volt kinnt a Ringen, magyarok előtt versenyezni?

Baumgartner: Az mindig nagyon jó érzés, plusz erőt ad egy versenyzőnek, ha hazai pályán versenyezhet. Nagyon jó érzés, mikor magyar zászlókat lát a tribünön, és különösen, ha ez külföldön is előfordul. Idén Barcelonában voltak, akik magyar zászlóval szurkoltak nekem.

D-007:  Láttuk Yoongot, akit csak a szponzorok raktak be. És rendszerint Webbertől is messze elmaradt. Szerinted lesz olyan magyar cég, amely lenne annyira motivált, mint Yoong támogatói, abban, hogy te bekerülj?

Baumgartner:  Mindenféleképpen nagyon fontos lenne, hogy a tőkeerős hazai cégek is letegyék a garast mellettem. A magam részéről azt hiszem, hogy a hungaroringi versenynek és a jegyeladásoknak is jót tenne, ha lenne egy magyar pilóta, de visszatérve a kérdés elejére, nem szeretném magamat Yoonggal egy lapon említeni...

Swear:  Mint mondtad, "bizonyítani kell" - szerinted te képes vagy arra, hogy bebizonyítsd: neked ott a helyed? Az F3000-ben sem vagy túl jó, szerinted az F1-ben jó leszel?

Baumgartner: Idő kell ahhoz, hogy az F3000-ben olyan szintre küzdjem magam, mint Pizzonia vagy Enge, mert ők már 3-4 éve ott versenyeznek. Nekem pedig ez az első teljes szezonom.

D-007:  Te hogyan látod ezt a Ferrari-uralmat? Sokan sírnak, pedig én emlékszem, amikor '98-ban Melbourne-ben a világbajnok Villeneuve és az egész mezőny kikapott a Mercedesektől, ami egész idényig tartott. Sőt Irvine Ferrarija '96-ban és '97-ben jó ha ötször ért célba összesen. Dolgoztak, sikeresek, és most kárhoztatják őket. Neked mi a véleményed erről?

Baumgartner: Nagyon jól összeszedett csapat, nagyon jó mérnökökkel és stabil pilótákkal. Voltak már más gyártók is, amelyek egyeduralmat mutattak be az F1 világában. Pl. Renault, Mercedes, Honda. Természetes, hogy akik nincsenek a topon, azok unják ezt.

tanni:  A versenyzés mellett marad elég időd a magánéletedre?

Baumgartner: Kevés.

D-007:   Általános iskolai osztálytársaid közül hánnyal tartod a kapcsolatot (vagy gyerekkori barátokkal)? Vagy a pályával jár, hogy az ember más korból szerez új barátokat, inkább szakmai alapon?

Baumgartner:  A barátok ugyanazok, akik régen voltak, legfeljebb kevesebb idő jut rájuk a versenyzés és az utazás miatt. Természetesen azért szerez az ember új barátokat is. Hónapok óta együtt készülünk az öttusázókkal, akik közül különösen Balogh Gáborral vagyok jóban.

tanni:  Űzöl valamilyen sportot aktívan a versenyzés mellett?

Baumgartner: Az öttusázókkal közösen készülök, így rengeteget futok, úszok, és általában terheléses edzéseket csinálok. Ezek napi 4-5 órát tesznek ki, amikor nincsenek versenyek. Egyébként versenyidőszakban két órát sportolok naponta.

Parkany:  Szerinted mit kéne azért tenni, hogy egyre több magyar bekerülhessen az autósport világába?

Baumgartner: Össze kellene fogni és nem egymást akadályozni.

tanni:  A Nordic ebben az évben kicsit gyengélkedik a tavalyihoz képest. Szerinted jövőre versenyképesebb lesz?

Baumgartner: A tavalyi évben egy teljesen más autóval álltak rajthoz, és idén az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) egy új modellt írt elő, amivel a csapat nagyon lemaradt a fejlesztésekkel a sok-sok váltóhiba miatt. Remélem, hogy az év végére behozzuk ezt a lemaradást.

ELvEs:  Az utakon is úgy vezetsz, mint a pályán?;)

Baumgartner: Régebben, amikor még fiatal voltam (friss jogosítványos), akkor előfordult, ma már nyugodtabban vezetek, hiszen kiélem ezeket a vágyaimat a pályán.

Tommy_Hilfiger:  Amúgy tényleg Buminak hívnak a haverjaid?

Baumgartner: Előfordul, de én nem nagyon szeretem.

DJ_ZSEMO:  Zsolt, hogyan lehet téged elérni?

Baumgartner: E-mail címemen keresztül, ami zsolt@baumgartner.hu.

DJ_ZSEMO:  Hogy érezted magad, mikor dobogós helyezést értél el, és a német himnuszt rakták be neked?

Baumgartner: Lejöttem a dobogóról, és új ceremóniát kértem, és mondtam, hogy keressék elő a magyar zászlót és a himnuszt.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK